• Leeeloo

    vita "klumpar" i halsen?!

    Hej, jag upptäckte precis några vita "klumpar i halsen. Jag har inte ont i halsen och jag har inte feber. Dom bara är där och irriterar. Är det någon som vet vad jag pratar om? vet ni vad det kan vara? Det är troligen inte halsfluss p.g.a att jag inte har ont eller feber.

  • Svar på tråden vita "klumpar" i halsen?!
  • TesshjärtaFred

    Det är som små bakterieansamlingar som man kan få ibland. Jag har också haft sådana. De sätter sig liksom på halsväggen.
    Om du inte har extremt känsliga kräkreflexer kan du prova att försiktigt ta en tops och försöka skrapa bort dem. Annars brukar de försvinna av sig själv.

  • elsi

    Kan vara hlasfluss eller en "strep" infektion. Skulle kunna också vara svamp. Ja, min far faktiskt fick det efter en kur anti biotiker så det kan händer!!

    Eller några små "polyper" gå kolla i alla fall.. så fort som möjligt. och pilla inte!!!

  • TesshjärtaFred

    Lossnar de om du typ harklar dig? Alltså var det så du upptäckte dem, att de "kom upp ur halsen"? För i så fall är det nog det som jag beskrev. Mitt ex mamma som är läkare förklarade för mig att det var bakterieansamlingar första gången jag fick så, och hon tog bort dem med en lång tops.

  • Leeeloo

    de lossnar inte om jag harklar mig, jag märkte dom p.g.a att jag känner av dom när jag sväljer. det känns som att det sitter fast något i halsen...

  • valkyriana

    Jag har också haft sådana, vita hårda- luktar vidrigt?
    Hade en period då jag tog bort sådana med tops varje kväll.

  • Leeeloo

    De luktar inget.. de är bara vita och hårda.. ganska äckligt faktiskt.

  • Leeeloo

    Ni som har haft sånna.. tar det lång tid innan de försvinner?

  • valkyriana

    Det tyckte jag med, de som jag hade försvann av sig själva efter ett tag.

  • TesshjärtaFred

    Jag fick pilla bort med tops, då försvann de. Men en annan gång hade jag ganska länge. De är ju inte farliga, men de irriterar ju.

  • Leeeloo

    det gör de verkligen. Jag ska avvakta till i morgon. Om jag inte själv får bort dem så tror jag att jag går till läkaren. Om dom inte gör något åt det så kanske dom i allafall kan hjälpa mig att pilla bort dom. Tack för alla svar. Återkommer kanske med mer information. =)

  • sokkerstruten

    jag kallar det för varkulor!, det kan man få om man har lite virus i sig... inget farligt, det försvinner av sig själv som en förkylning! Ibland kan man hosta upp dom, dom luktar inte så gott bara...

  • Ms Beauty

    Det är säkert halsfluss det hade jag väldigt ofta förut sen opererade jag bort halsmandlarna och sedan dess har jag inte fått sånt.

Svar på tråden vita "klumpar" i halsen?!