Nu är jag fru...dockis berättar
Så kom då den stora dagen. Efter det att maken friade den 23/12 har jag planerat (mest jag faktiskt). Och igår smällde det.
Halv sju ringde klockan och jag steg upp för att plocka ihop allt som skulle med. Fick en stund för mig själv med frukost och GP. Sedan vid halv åtta kom vårt värdpar/tärna och marskalk och vid åtta åkte jag och tärnan till frisören för att göra oss vackra. Strax efter halv nio kom fotografen och började fota. Han var sedan med oss hela dagen, på festen ända fram till och med tårtan.
Jag blev så fin, vågor fram och håret uppsatt baktill så att det såg ut som om det var mycket mer. Min vackra klänning drogs på och satt perfekt och min tärna och jag såg så vackra ut. Då kommer min kusin och en nära vän till mig med en flaska skumpa. Kan säga att jag började med skumpa kl 9 på morgonen. Vi skulle gå på spårvägsspåren med skumpan i handen och bli fotade.
När vi sedan kommer fram till vigselplatsen så hade fotografen (en vän till oss) ställt upp alla gäster på två led och min make stod med ryggen mot mig allra längst fram. Jag fick ställa mig mitt i gången och hans fick sedan vända sig om med ögonen stängda. När han sedan fick se mig såg jag i hans ögon en stolthet över hur vacker hans blivande fru var. Jag kände mig så vacker själv. Själva vigseln utomhus var otroligt fin och vår präst skötte sitt jobb så bra, många sa att han var mycket bra.
Efter vigsel och mingel så drog vi iväg med värdparet samt fotografen och fotade en massa. Det var jättekul och inget stelt på nåt sätt.
Själva festen blev också superlyckad. Allt var verkligen som vi ville ha det och inget var fel på nåt sätt. Idag går jag bara och myser och mår bra och känner mig tillfreds med att vara fru Hasselblad.