• TirreåFreddan

Presenter till medhjälpare

Hej! Hoppas att ni kan hjälpa oss med lite förslag! Hur skall man kunna visa att man har uppskattat den fantastiska hjälp man fick från tärnan, marskalken och värdparet på sin bröllopsdag? Har ni några bra förslag på presenter? Kostnad bör inte överstiga 1000:- per person..?

Mycket tacksamma för hjälp!

• Svar på tråden Presenter till medhjälpare
  • sanber

1000 kr per person!!! Det är ju as mycket tycker jag!!

- Presentkort på middag + en eventuell vinflaska

- Smycke av något slag

- Presentkort på spabehandling

- En korg med diverse ostar,kex, frukt och vin eller whiskey

- Ett fint vin eller en fin Whiskey

Tycker det beror lite på hur personerna är, tycker inte att alla måste få lika utan att det kan vara nästan mer värt att verkligen anpassa till alla - en älskar efva attling smycken, en anann älskar Whiskey osv...att man bara håller isg för runt ca samma summa...

Lycka till!

• Lilla7an

Vi tycker mycket om att spela spel och fick ett jätteroligt spel som tack för att vi varit värdpar. Eftersom jag var gravid då så hade det inte känts så kul med en flaska vin. Spelet har vi spelat nästan varje vecka sedan vi fick det.

• zsandora

De här gav jag...

Till faster å hennes make, dom skötte allt med blommer inkl brudbukett mm;
    * En korg med lite olika öl, pralliner, å ett inramat kort på oss samt ett tack kort. Plus att ja åkte hem till dem med varm smörgåstårta å sallad. mck uppskattat!

Till två tärnor:
    * En varsin litet smyckes skrin med deras första bokstav ingraverat å ett ordspråkshalsband, som stämmer överens med deras livsstil just nu.

Till bestmännen;
    * En varsin ölsejdel med ingraverat bestman samt deras namn.

Till värparet dock har ja dock inte kommit på nåt än... Tror det lutar på en upplevelse lr nåt.

• snö vit

Vad kul! Vad hette spelet?

//Veronic@

Lilla7an skrev 2008-08-30 22:05:57 följande:
    Vi tycker mycket om att spela spel och fick ett jätteroligt spel som tack för att vi varit värdpar. Eftersom jag var gravid då så hade det inte känts så kul med en flaska vin. Spelet har vi spelat nästan varje vecka sedan vi fick det.
  • Lilla7an

Spelet heter "Ticket to ride - Europe". Det finns även USA och Skandinavien.

• Ajnat

Vi funderar att ge vårt toastpar en chokladask från www.chokladfabriken.se. I den kan man skriva ett meddelande av chokladbitarna med max 28 bokstäver. En enkel, men lite annorlunda och kul grej.

• JoDee

Som värdinna/toastmaster/serveringspersonal.. så nöjde jag mig med att jag fick massor av berömm, glada miner och inte minst ett överlyckligt brudpar.
    Jag tackade bestämt nej till pengar.
    Huvudsaken var att min bästa väninna och hennes make fick det bröllop dom önskat.

Var dock samma sak på ett annat bröllop, men har ännu inte fått ett tack ens.
    Men då vet man ju att man inte hjälper dom en annan gång.

• zsandora

aha nu funka den sidan bättre! kan ju faktist vara en kul julklapp till min farmor å farfar som aldrig vill ha nåt! Tack!

• Wingtear

Gud, sitter och dreglar över chokladfabrikens bröllopstårtor...
    Men de där abc-askarna var en superide! Tack

Svar på tråden Presenter till medhjälpare