Vad kostar en rund blomboll??
Någon som har en aning vad det kan kosta med tex rosor i??
Någon som har en aning vad det kan kosta med tex rosor i??
Det borde inte vara dyrare med en boll . Jag gjorde både min egen stora bukett med massa häng och en tärnboll och brudbuketten tog 3 gånger så lång tid och 3 gånger så mycket blommor.
Jag betalade ca 1000 kr för min men då va det steelgrass i ocks. Kolla i galleriet.
Det är nejlikor,
Det finns de buketterna som är rundbundna (som bollar) Och de buketterna som är bollar.
rundbundna buketter (Bollformade)
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4498&BrudID=183
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4591&BrudID=195
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4706&BrudID=211
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4662&BrudID=205
Och bollar som dessa :
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4472&BrudID=180
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=393&BrudID=167
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4446&BrudID=167
För en rundbundenbukett a la boll tror jag kan ligga på runt 450-600:- Beroende på hur stor och hur många blommor det finns
En blomboll kostar mellan 250-600:- beroende på vilka blommor du har. på Gamman står det "Ungefärlig materialskostnad: 150-450 kr" .
Så det är olika
Jag har beställt en rund bukett, lite som en boll, med ca 35 vita akito-rosor och vit fresia, handbunden så att stjälkarna är fria, med ett sidenband runt. Kostar ca 1000 kr.
Den jag ska ha kommer innehålla ca 15 passion röda rosor. Jag har beställt den på ett litet mindre ställe norr om Stockholm. De ligger lite lägre i pris. Jag ringde runt och kollade priser rent allmänt och alla sa från 600kr och uppåt beroende på vad jag vill ha. Det här stället sa från 400kr och uppåt, så då åkte jag dit och visade hur jag ville ha det och så blev det det priset. Så vi kommer betala 500kr för min bukett + mannens corsage.
Var bor du?
Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-30 09:25:48 följande:
Boomtown aha okej ja men jag frågade på blomsterlandet vad de skulle ta och de sa runt 500 kr för en sådan
Ta med dig kortet och fråga =) För jag tror det blir snyggast med mindre rosor typ kvistrosor om man ska ha en boll =) Jag har rostoranga rosor i min buket och jag gifter mig på hösten
Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-30 15:38:41 följande:
Bor i Uppsala så jag ska kolla länkarna efter ngn bild att visa i affären.
Nja jag har inte direkt på den jag ska ha Men jag har bild på färgen på rosorna
hihi och gerberan jag ska ha.. om det hjälper
Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-31 20:16:39 följande:
Den med trollhassel är något liknande den jag ska ha Ja det är trollhassel
Jo det har du rätt i
Jag kommer att ha en väldigt enkel klänning med lagom med detaljer så därför valde jag en bukett som har lite mer "liv"
Ja jag gillar den..Får se om jag tar den organge på gerberorna men rosorna vill jag ha i den färgen
Jag betalade 1500kr för min boll. Den var täckt med massor av vita rosor o andra vit blommor. Sen hade hon satt i lite hjärtan på tråd som hängde ner. Helt underbar.Värd vart enda krona.
OJ!!