• Boomtown

Vad kostar en rund blomboll??

Någon som har en aning vad det kan kosta med tex rosor i??

• Svar på tråden Vad kostar en rund blomboll??
  • egensinnig

Det borde inte vara dyrare med en boll . Jag gjorde både min egen stora bukett med massa häng och en tärnboll och brudbuketten tog 3 gånger så lång tid och 3 gånger så mycket blommor.

• Äntligen är det min tur

Jag betalade ca 1000 kr för min men då va det steelgrass i ocks. Kolla i galleriet.
    Det är nejlikor,

• Lakritspuck
    Freckles skrev 2008-08-29 21:17:01 följande:
    Jag kommer ha en sån som e i mitt galleri, men utan pärlorna runt och jag betalar 450kr för den.
    Det är precis en sådan jag vill ha fast annan färg. Men du måste fått något superpris?
  • Kärlek ger näring åt själen

Det finns de buketterna som är rundbundna (som bollar) Och de buketterna som är bollar.
    rundbundna buketter (Bollformade)

www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4498&BrudID=183

www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4591&BrudID=195

www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4706&BrudID=211

www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4662&BrudID=205

Och bollar som dessa :

www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4472&BrudID=180

www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=393&BrudID=167

www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4446&BrudID=167

För en rundbundenbukett a la boll tror jag kan ligga på runt 450-600:- Beroende på hur stor och hur många blommor det finns

En blomboll kostar mellan 250-600:- beroende på vilka blommor du har. på Gamman står det "Ungefärlig materialskostnad: 150-450 kr" .

Så det är olika

• EllaM

Jag har beställt en rund bukett, lite som en boll, med ca 35 vita akito-rosor och vit fresia, handbunden så att stjälkarna är fria, med ett sidenband runt. Kostar ca 1000 kr.

• Freckles

Den jag ska ha kommer innehålla ca 15 passion röda rosor. Jag har beställt den på ett litet mindre ställe norr om Stockholm. De ligger lite lägre i pris. Jag ringde runt och kollade priser rent allmänt och alla sa från 600kr och uppåt beroende på vad jag vill ha. Det här stället sa från 400kr och uppåt, så då åkte jag dit och visade hur jag ville ha det och så blev det det priset. Så vi kommer betala 500kr för min bukett + mannens corsage.

Var bor du?

Lakritspuck skrev 2008-08-29 23:51:39 följande:
    Det är precis en sådan jag vill ha fast annan färg. Men du måste fått något superpris?
  • Boomtown

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-30 09:25:48 följande:

Det finns de buketterna som är rundbundna (som bollar) Och de buketterna som är bollar. rundbundna buketter (Bollformade)www.gamman.se/Galleri.aspwww.gamman.se/Galleri.aspwww.gamman.se/Galleri.aspwww.gamman.se/Galleri.aspOch bollar som dessa :www.gamman.se/Galleri.aspwww.gamman.se/Galleri.aspwww.gamman.se/Galleri.asp För en rundbundenbukett a la boll tror jag kan ligga på runt 450-600:- Beroende på hur stor och hur många blommor det finnsEn blomboll kostar mellan 250-600:- beroende på vilka blommor du har. på Gamman står det "Ungefärlig materialskostnad: 150-450 kr" . Så det är olika
    Den 5:e länken! Exakt en sån är det jag menar. men då är det bara materialkostnad som är 150-450. då tillkommer arbetskostnad va? Gud va fin den va. VILL HA! Men om jag gifter mig på hösten så måste jag nog välja röda-orange nyanser för annars skär det sig ju tyvärr om man ska ta lite höstkort

Boomtown aha okej ja men jag frågade på blomsterlandet vad de skulle ta och de sa runt 500 kr för en sådan Ta med dig kortet och fråga =) För jag tror det blir snyggast med mindre rosor typ kvistrosor om man ska ha en boll =) Jag har rostoranga rosor i min buket och jag gifter mig på hösten

• Boomtown

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-30 15:38:41 följande:

Boomtown aha okej ja men jag frågade på blomsterlandet vad de skulle ta och de sa runt 500 kr för en sådan Ta med dig kortet och fråga =) För jag tror det blir snyggast med mindre rosor typ kvistrosor om man ska ha en boll =) Jag har rostoranga rosor i min buket och jag gifter mig på hösten
    Du har ingen bild på en sån bukett du ska ha så man får lite inspiration?
  • Lakritspuck

Bor i Uppsala så jag ska kolla länkarna efter ngn bild att visa i affären.

Nja jag har inte direkt på den jag ska ha Men jag har bild på färgen på rosorna hihi och gerberan jag ska ha.. om det hjälper

Boomtown skrev 2008-08-30 16:08:41 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-30 15:38:41 följande:
    Du har ingen bild på en sån bukett du ska ha så man får lite inspiration?
  • Boomtown

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-31 20:16:39 följande:

Nja jag har inte direkt på den jag ska ha Men jag har bild på färgen på rosorna hihi och gerberan jag ska ha.. om det hjälper
    Den första buketten var ju också jättehäftig. Är det trollhassel? Men om man har mycket detaljer på klänning och frisyr så kanske det passar bäst med en enkel bukett, som en boll för ett lugnare intryck. Jättefin orange.
  • sabinaochchristoffer
    Freckles skrev 2008-08-30 11:42:10 följande:
    Den jag ska ha kommer innehålla ca 15 passion röda rosor. Jag har beställt den på ett litet mindre ställe norr om Stockholm. De ligger lite lägre i pris. Jag ringde runt och kollade priser rent allmänt och alla sa från 600kr och uppåt beroende på vad jag vill ha. Det här stället sa från 400kr och uppåt, så då åkte jag dit och visade hur jag ville ha det och så blev det det priset. Så vi kommer betala 500kr för min bukett + mannens corsage. Var bor du?
    Vilket ställe var det? Ska gifta mig norr om Stockholm och skulle gladeligen hitta en florist där buketten inte kostar som halva klänningen...

Den med trollhassel är något liknande den jag ska ha Ja det är trollhassel Jo det har du rätt i Jag kommer att ha en väldigt enkel klänning med lagom med detaljer så därför valde jag en bukett som har lite mer "liv"

Ja jag gillar den..Får se om jag tar den organge på gerberorna men rosorna vill jag ha i den färgen

Boomtown skrev 2008-08-31 21:28:36 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-31 20:16:39 följande:
    Den första buketten var ju också jättehäftig. Är det trollhassel? Men om man har mycket detaljer på klänning och frisyr så kanske det passar bäst med en enkel bukett, som en boll för ett lugnare intryck. Jättefin orange.
  • 126306

Jag betalade 1500kr för min boll. Den var täckt med massor av vita rosor o andra vit blommor. Sen hade hon satt i lite hjärtan på tråd som hängde ner. Helt underbar.Värd vart enda krona.

OJ!!

126306 skrev 2008-09-03 20:45:14 följande:
    Jag betalade 1500kr för min boll. Den var täckt med massor av vita rosor o andra vit blommor. Sen hade hon satt i lite hjärtan på tråd som hängde ner. Helt underbar.Värd vart enda krona.
Svar på tråden Vad kostar en rund blomboll??