• Majalaja

Var hittar jag lyxiga lakan till bröllopsnatten?

Vi ska tillbringa bröllopsnatten i en stuga som vi hyr och tänkte bädda med lite lyxiga påslakan. Men vi hittar inga bra! Vi är ute efter vita, antingen i satin eller något annat. Inte för gulliga, men någon liten brodyr eller hålsöm är inte heller helt fel. Vi har kollat på Hemtex och Jysk men har inga andra bäddbutiker där vi bor och hinner inte riktigt åka iväg någon annanstans. Eventuellt har vi några timmar i Stockholm veckan före bröllopet, men vi hinner absolut inte springa runt och leta så ska vi titta där behöver vi handfasta tips! Jag tar också tacksamt emot tips på olika hemsidor där man kan spana lite...

• Svar på tråden Var hittar jag lyxiga lakan till bröllopsnatten?
  • Linkebodabrud

En del möbelaffärer har lakan också. Kanske kan vara värt att kolla?

• Stina 3/5

Heminredningsavdelning på NK.

Duxiana har allt för sovrum.

• annaca

Åhlens är ibland inte helt ute och cyklar heller!

• Majalaja

Tack för alla tips! Ska genast (eller så snart jag gjort det jag ska på jobbet...) ge mig ut i djungeln. Skäms lite över att jag inte ens tänkte på Åhléns...en av mina favoritaffärer!

• Ja!

IKEA har ett par jättefina vita med bomullsspetskant. TAnnars har de jättelyxiga lakan på NK, men då får man vara beredd att hosta upp sisådär 1500-2000...änk på att det kan vara trevligt att hinna tvätta sängkläderna innan man använder dem eftersom de ofta har något medel på sig (som luktar) för att hålla sig fina i påsen. Lycka till!

• eva1000

DEBENHAMS - det engelska varuhuset på Drottninggatan i STockholm hade helt otroliga lakan! Så fina och ibland originella har jag aldrig sett förut. Men det kostar ju en del...

www.debenhams.se

• Lillajag

Vi beställer alla våra silkessängekläder i från Thailand. Vi brukar ge 2300 kr för ett set (till två). Det är det enda vi använder - oavsett om det är bröllopsnatt eller inte. Man kan inte sova lyxigare!!! Helt fantastiskt. Absolut värt att unna sig till sitt bröllop.

• Majalaja

Lillajag: var och hur beställer ni dem?

• Lillajag

Man får ju inte skriva sådana saker här.. men jag kan beställa till er om ni vill. Skriv till puppan77@hotmail.com så berättar jag mer. Vi ska ändå beställa nu, så då kan vi lika bra slå våra huvuden i hop!

• Lillajag

Är det någon som har lust att beställa så att vi kan dra ner på kostanderna och göra det i hop?

• Billie

Vi fick vita fina satin lakan i bröllopspresent från Borås Cotton, mycket lyxiga! Säljs på de större varuhusen såsom NK och även flera möbelkedjor. De har även en fabriksföräljningsbutik i Borås, mycket billigare där!!!

www.boraswafveri.se

Svar på tråden Var hittar jag lyxiga lakan till bröllopsnatten?