• avil

Familjen kommer bli "sur" att vi gift oss hemligt... :-(

Vi gifter oss hemligt i annat land....
    O jag tror att vi efteråt kommer få en slant av min mans mamma,o de i hans familj kommer nog bli aningens besvikna att de ej fått vara med,men jag tror de kommer glädjas ändå! de är verkligen såna.
    Men däremot min mamma kommer nog bli sur på riktigt! Är rätt säker på det. Min syster har gift sig o då har de betalat hela kalaset... o sen gifte hon sig en gång till o då blev det förvisso ingen fest -men hon har fått rätt mycket smycken o annat.
    Nu menade jag inte att jag vill ha mammas pengar! De klarar jag mig bra utan-men det känns redan lite gruvensamt att berätta att vi gift oss,sen då vi kommer från resan.....
    Ingen rolig känsla att ha.
    TROR verkligen hon kommer bli ännu mer "avig" mot mig.Hon har redan för ett tag sen sagt att min syster är mycket trevligare än mig osv,spytt en massa galla över mig.
    Fast det inte finns anledning!Det är bara de som har nån konstig konspiration...
    lite trist...
    dock känner jag att JAG vill ha det så här,vill vigas i hemlighet o INTE i kyrkan med hela släkten o allt...Så vi gör rätt.
    Ville bara skriva av mig.

• Svar på tråden Familjen kommer bli "sur" att vi gift oss hemligt... :-(
  • FruHamberg

Skulle du inte kunna tänka dig att berätta för din mamma precis innan ni far, så att hon inte känner sig utnaför. Gör klart för henne att det är bara för henne som ni har berättat och att ni vill berätta själva för alla andra efteråt. Kanske kan hon acceptera det lättare om hon får veta innan? Bara en tanke. Förstår verkligen att ni vill göra det på erat vis, och i en perfekt värld så skulle det inte vara några problem. Det är nånting med bröllop som verkligen få fram de sämsta sidorna i folk, tråkigt nog.

Hoppas att ni hittar en bra lösning som är rätt för er.

• avil

Fru hamberg-på sätt o vis har du en poäng,iden är inte så dålig...
    Men ,nä,tycker inte hon ska "särbehandlas" ändå..
    Vi får "ta smällen " då vi kommer hem!!

• Tooticki

Om din mamma väljer att behandla dig på det sättet har jag svårt att se att du skulle oroa dig för att hon inte får vara med vid bröllopet, hon har knappast gjort sig förtjänt av det!

Åk ni och ha ER vigsel på det sätt NI vill!

• Nalle Puh 40

Hm, mina föräldrar skulle inte kunna bli sura för de gifte sig oxå i smyg fast jag vet att de skulle bli besvikna...

Gör precis som NI vill för det är ER stora dag det handlar om. Stort lycka till...

• FruHamberg

Ni vet vad som är bäst för er!

• avil

tooticki-nä det är sant!! har inte sett på det på det viset!
    tack alla.
    nu blir det ju som vi bokat o bestämt-allt är klart...känns bara pirrigt o spännande nu...
    Sen får allt annat bli som det blir!
    tack!!

• Christino fino

Umgås era familjer med varandra? Om folk inte är ovänner skulle ni väl kunna bjuda hem alla de närmaste på en middag när ni kommit hem. Så släpper ni bomben där. Då kommer ju alla att bli förvånade och glada för er skulle och då kanske din mamma ser hur man förväntas bete sig vid ett sånt glatt besked. Och att alla är lika förvånade som hon själv är/att hon inte är utanför.

ja ja...familjer är svårt och alla är så olika att det är svårt att ge några vettiga tips :)

• Lillsnufflan

Jag skulle vilja bara vilja säga "det är hennes problem om hon blir sur" med tanke på hur hon uppenbarligen betett sig mot dig. Men jag vet ju att det inte är så... du och din m2b kommer ju att påverkas...

Jag vet inte riktigt vad hon skulle tycka problemet är? Att du gör något viktigt utan hennes vetskap? Eller att ett bröllop "ska" se ut på ett visst sätt? Att hon inte får vara med och fira dig?

Är det något av de två sista kanske det går att lösa genom en fest när ni kommer hem. Vi kommer egentligen att gifta oss på tu man hand och bara njuta av varandra och sen kommer vi att välsignas i kyrkan med efterföljande fest med hela tjocka släkten, precis som folk tycker det "ska" vara.

Är det det förstnämnda skulle du ju kunna lösa det genom att berätta för henne innan, men det vill du ju inte, och då ska du inte det heller. Dessutom tycker jag hon förbrukat sin rätt att lägga sig i genom att behandla dig och din syster olika...

• Lillsnufflan

Oj, första meningen blev knasig, men ni förstår nog ändå

• mmmalurk

man kan väl ha en fest efteråt när ni kommer hem som ni firar att ni gjort det. Släktingar till oss gjorde så när de varit gifta i 1 månad istället. Det är ju festen som är det roligaste.
    hon klädde dock upp sig i klänning och så men var inte uppfixat direkt i håret. Buffe och dans och vi hade riktigt kul. Fick se bilder och film på festen

• avil

jag TROR att det kan bli så för att hon ej blivit delaktig alls-eftersom hon var det i min systers 2 bröllop.
    men vi vill ju göra så här bland annat för att vi alltid velat det,men även för att hon sagt rakt ut att jag är otrevlig o att hon gillar syrran mer.
    Då känns det inte så himla kul att prata om såna här saker med henne..
    svårt att förklara egentligen.

Visst kan vi ha nån slags "fest" sen ...det har vi väl tänkt lite på...får bara se hur den utformas,kanske inte så FESTIGT utan mer gå ut o äta m familjerna o så..
    jaja vi får se.
    VI blir lyckligt gifta rätt snart hur som helst! o DET känns jättekul o spännande.

• Dsy04

Avil

tycker att du kan ge smälen på två olika sätt

1
    ta skicka en jätte snyggt kort på er båda med eran bröllopskläder med en vacker utsikt o i den fina kort ska det stå att ni har gift er!! en vit kort med eran bild i mitten o med guld färg skrivet att ni har gift er hehe så ser det ut i min hjärna hehe

o den andra är att när ni kommer hem så gör du en fint vacker middag och då berräta ni att ni har gift er ...när meddel?...nu när alla är samlad så tar ni fram era finaste champagne glas så vill vi jag meddela att vi har gift oss i det landet o så skålar ni..typ..

ja det vara bara en tanke.

tyker som många klart att du ska gifta dig hemligt om ni känner för det.
    Det är ni som ska gifta er alltså det är ni som väljer hur ni vill gifta er.

• Dsy04

läser nu efter åt o ser att jag skrev massa fel :(

Svar på tråden Familjen kommer bli "sur" att vi gift oss hemligt... :-(