Ställa in bröllop vid sjukdom i familjen?
Måste få bolla lite jobbiga grejer med er. Har just fått reda på att min pappa är sjuk, ingen diagnos är klar men det är misstänkt tarmcancer. Hans syster dog i samma sjukdom för några år sedan. Som sagt, ingen diagnos klar så ingen vet om han kan bli frisk eller ej, men själv är han övertygad om att han ska dö snart och tycker inte ens det är någon idé att ta prover. Jag och min sambo planerar bröllop i oktober. Har inte hunnit prata så mycket med familjen sen det här hände, men om jag känner dem rätt så kommer de nog vilja att vi ställer in bröllopet. Själv känner jag att det är förhastat att göra det nu innan vi vet något mer men risken är förstås att han blir sämre och inte kommer kunna vara med på eventuellt bröllop och kanske måste opereras och/eller cellgiftsbehandlas osv. Vet inte hur jag ska tänka, känns så egoistiskt att oroa sig för bröllopet när min pappa kanske är dödssjuk... Ena stunden känner jag att jag vill genomföra bröllopet nästan oavsett vad som händer men sen kan jag tycka att det känns osmakligt på nåt vis. Och framför allt, hur gör man rent praktiskt om man kommer på bara någon vecka innan bröllopet att man vill ställa in det? Det är ju så mycket som är bokat och betalt och inköpt och gäster som kommer från utlandet och färdiggraverade ringar och gud vet allt. Är det någon som varit i den situationen??