• DCL

Monogram?

Hej!

Om man ska ha ett monogram, vems bokstav kommer då först? Om det t.ex. är Kalle och Lisa som ska gifta sig, blir monogrammet då KL eller LK??

• Svar på tråden Monogram?
  • Kirsto

Det finns inga tydliga regler för ordningen på bokstäverna, utan man tar helt enkelt det som känns bäst och ser finast ut.

• W2B Blom

Det är nog en smaksak. Om du skulle behöva hjälp med monogram, så hjälper jag gärna till.

• hajab

man kanske ska tänka på en sak, som slog mig när jag börjde tänka på det - våra initialer är J och A. Kanske inte så bra att göra monogram som blir AJ!! Då är det nog lite roligare att göra monogramet till JA!! ;)

• Heloise

W2B Blom skrev 2008-08-27 23:41:18 följande:

Det är nog en smaksak. Om du skulle behöva hjälp med monogram, så hjälper jag gärna till.
    Jag skulle också gärna vilja ha hjälp , har inte en susning om hur man gör eller vad som ser bäst ut
  • slottsbröllop2010
    hajab skrev 2008-09-21 23:20:05 följande:
    man kanske ska tänka på en sak, som slog mig när jag börjde tänka på det - våra initialer är J och A. Kanske inte så bra att göra monogram som blir AJ!! Då är det nog lite roligare att göra monogramet till JA!! ;)
    Så perfekt när det blir JA! Ni måste ju vara menade för varandra=)

Först tyckte jag det verkade lite överdrivet med ett monogram men det kan ju absolut vara en sån liten sak som blir pricken över i!
Svar på tråden Monogram?