• elsi

    citalopram + sex

    Hej,
    jag ta citalopram. jag mår bra utav det, det hålla mig i balans. Jag provade att sluta med läkarens översyn, och vi kom på att jag är nog den typen som måste ha en liten dos varje dag eftersom jag förstörde min seriton funktion med för mycket alcohol, jag dricka inte sedan 7 år. ha tagit tabletterna ca 4 år

    Nu till sex. jag vet inte om det är pga att jag är snart 45 och ha nått klimakteriet eller om det är tabletterna, med min lust är lite seg... Det är underbart att älskar med min m2b. Vi har bara varit tillsamman i 8 månader och vet att allting stämmer...
    Men jag vet att han undrar om det är något mer han kan göra. Han kan inte det det är jag, min kropp som är problemet.

    Jag har också haft olika infektioner mm det nere, och det finns ett litet litet område som är alldeles över känslig så att det är obehaglig när man rör det..

    Ska jag prova L Argiplex eller nåt?? olika kräm (utom barn olja) våga jag inte mig på

    Tacksam för tips för att det är något inte så många kvinnor prata om...:-/

  • Svar på tråden citalopram + sex
  • grata

    Hej!

    Vill bara tala om att du inte är ensam, jag äter också citalopram sedan två år tillbaka, och sedan jag började med det har min sexlust sjunkit drastiskt. När vi väl är igång är det jätteskönt, men just att komma till skott är problemet eftersom jag sällan känner att jag har lust...

    Mitt råd är i alla fall att tala med din läkare för att se om det finns alternativ medicin för dig. Själv har jag provat flera men kommit fram till att jag mår bäst av den här, så det är bara för mig att acceptera att lusten är som den är för mig.

    Har du provat intimolja och intimkräm på apoteket? Hjälpte när jag hade små sprickor...

    Lycka till!

  • Tooticki

    Många kvinnor får problem med slemhinnorna vid klimakteriet, slidan blir inte lika lätt fuktig även om man känner sig upphetsad. Jag tycker att du ska gå till din gynekolog och be om hjälp, det finns en medicin för denna typen av besvär som heter Vagifem, det är lokalt östrogen som man tillför 2-3 ggr/vecka och hjälper slemhinnorna att bli fuktiga och töjbara.

  • elsi

    tack tjejer... Grata skönt att veta att jag är inte ensam.
    Mim m2b har varit med nät jag åt min vanlig dos, försökt trappa ned och sen gradvis ökade igen och han kan se skillnaden, Trotts att jag är överlycklig och kär!!! Och jag har upplevt fullständigt njutning med honom ett par gånger men det är väldigt sällan

    Intim produkter har jag för jag är ju skör det nere... och Barn olja är A och Å
    Det tog tillex en evighet att hitta ett par snygga jeans pga sömnen var på "fel ställe" och skavade ..Sad isn't it...

    Vagifem få jag inte ta för att jag tål inte extra östrogen eller nåt, men däremot har jag fått prova Orvesterin., och hoppas att den hjälpa slemhinnorna.

    ibland undrar jag om jag någonsin ska komma till skott igen!!

    men TACK för att ni svarade

  • Tooticki

    Hmm, på vilket sätt tål du inte östrogen? För just vagifem verkar ju bara lokalt och påverkar alltså inte kroppen i övrigt.

Svar på tråden citalopram + sex