Åhhh härliga dag!! Idag har vi fått ett äntligt ok på att alla papper som UDI här i norge behöver har vi bockat av
Det betyder att det nu tar ca 5 arbetsdagar innan vi får allt avklarat och jag får hem min man!! Många rundor har vi gått så nu känns livet bara helt FANTASTISKT!! När jag ringde min man så började han gråta av lycka och det enda han klarade av att säga var att nu ska jag få vara tillsammans med min fru igen.. (2 veckor sen vi sågs men känns som en livstid)
090208 skrev 2008-09-04 18:49:49 följande:
. Fy!Min farbror sa nu i somras att jag alsrig nansin ska aka till min mans hemland. Och passa mig for svarmor, for hon kan tanda eld pa mig med bensin om jag sa bara tar bort slojan och dricker vatten!!!Sa trotsigt att jag visst kommer aka dit, och da far vi se om han har ratt. Tills dess kan han tiga, sa jag.Oj vad langt det blev...Men beratta, har ni stott pa nagra sana har motgangar/fordomar/skitsnack?
Sen ville jag bara komentera denna också

JAg har fått samma komentar av en väninna och jag förklarade för henne att jag tyckte att det var så otroligt dumt att säga något sånt och att hon refererade till "inte utan min dotter och gömda" frågade henne om alla svenska män som misshandlat sina kvinnor har skrämt bort henne från alla svenskar eller om det faktiskt är så att det fins bra och dåliga människor i alla kulturer...
Ska bara tillägga att vi åker till syrien över nyår och jag längtar massor att träffa min svärfamilj som jag pratat i telefon med många gånger och som verkar helt underbara!! Är inte det minsta rädd för dom mest rädd för alla trångsynta människor här i skandinavien om jag ska vara ärlig!!
Stor kram på er alla tjejer!