Tråkiga reaktioner
M2b och jag berättade om våra planer för svärmor idag. Man förväntar sig ju att åtminstone få ett leende eller grattis men vi fick inget sånt. Istället tycker hon att vi ska vänta tills bägge har fått jobb (jag blev nyligen klar med min utbildning och söker jobb, m2b pluggar igen efter att ha jobbat i ett par år).
Det är 1½ år kvar till det ungefärliga datumet vi satt men eftersom svärföräldrarna bor så långt bort och vi bara träffar dem ett par gånger om året kändes det bäst att berätta det när vi i alla fall är här. Om vi inte berättat nu hade vi fått vänta minst till jul när vi tänkt berätta för våra vänner. Det känns artigt att berätta för föräldrarna innan vännerna.
Vi har vissa planer på att gifta oss utomlands även om inget är bestämt. När vi nämde det tyckte svärmor att vi lika gärna kunde låta bli att gifta oss överhuvudtaget eftersom all släkt och vänner inte kan följa med. Vi tycker inte att det är så viktigt med gäster vid själva vigseln och plannerar att ha en fest när vi kommer hem.
Usch, jag är bara så ledsen och besviken på reaktionen! Generellt sett kommer jag bra överens med svärmor men det här får mig att fundera på om de egentligen inte tycker om mig. Är det någon annan som har haft föräldrar/svärföräldrar som reagerat så här? Har det ordnat upp sig senare?