• LottaAnders

Shit! Sjuk.

Shit. Igår kände jag att jag börjar bli lite förkyld. Idag när jag vaknar är jag inte längre lite förkyld, utan bamseförkyld. Helt tjock i halsen och näsan, ja i hela huvudet föresten. Jag hinner säkert pigga på mig till helgen när det är dax för vår stora dag, men tänk om m2b insjuknar lagom tills dess. Håll tummarna. Han får väl ta Echinagard eller nåt.

• Svar på tråden Shit! Sjuk.
  • Fjällbacka08

vaknade också tokförkyld idag, men halsont och tjock i huvud samt näsa. Förhoppningsvis går det över till helgen. Föröker se det positivt med man har ju en del att fixa med...blä. Krya på dig.

• skille

Ikke stress med at du er syk, men ta det mer ro og rett og slett nyt dagene, lei filmer, drikk masse god te. Vær alltid varm på bena og gå med skjerf i halsen,ikke bli kald og drikk masse. Du kommer til å bli fantastisk på din store dag, jeg lover deg:)

• Robina67

Oh, krya på er, tjejer!!!! Tänker på er!
    Håll er varma, ta en whiskey och lite rå vitlök på en knäckemacka (bra för halsont)

• LottaAnders

Tack för de goda tipsen.
    Så härligt med lite norska.
    Min pappa är norsk och det kommer många gäster från Norge på bröllopet.
    Älskar språket, älskar landet.

skille skrev 2008-08-25 07:58:18 följande:
    Ikke stress med at du er syk, men ta det mer ro og rett og slett nyt dagene, lei filmer, drikk masse god te. Vær alltid varm på bena og gå med skjerf i halsen,ikke bli kald og drikk masse. Du kommer til å bli fantastisk på din store dag, jeg lover deg:)
  • LottaAnders

Vitlök?
    Ska jag absolut prova.

Robina67 skrev 2008-08-25 11:18:41 följande:
    Oh, krya på er, tjejer!!!! Tänker på er!Håll er varma, ta en whiskey och lite rå vitlök på en knäckemacka (bra för halsont)
  • Vargtassa

Glöm inte bort Kan Jang.. Lindrar förskylningssymptom..

• PL080802

Gå till en doktor, svenska läkare är inte så pigga på penicillin men det måste finnas nåt mirakelpiller för sådana här nödsituationer. Jag var lite förkyld på vårt bröllop och blev dunderförkyld veckan efter. Echinagard är superbra i ett tidigt stadie så tvinga i din man det. Lycka till!

• Masha

Esberitox som finns på hälsokosten är fantastiskt, ge sambon innan han blir smittad så har det bäst effekt. Ät gärna själv också.

• Stjärnblomma

De allra allra flesta förkylningar beror på virus och då hjälper penicillin inte ett smack tyvärr.

Esberitox/Echinagard är det enda jag testat som hjälpt lite om man tar det precis i början.

PL080802 skrev 2008-08-25 14:51:35 följande:
    Gå till en doktor, svenska läkare är inte så pigga på penicillin men det måste finnas nåt mirakelpiller för sådana här nödsituationer. Jag var lite förkyld på vårt bröllop och blev dunderförkyld veckan efter. Echinagard är superbra i ett tidigt stadie så tvinga i din man det. Lycka till!
  • tolonta

Vill man köra "alla huskurer på en gång" så ska man ha:
    - vitlök
    - c-vitamin
    - honung
    - echinagard eller annat liknande naturläkemedel
    - whiskey

Vår tärna var förkyld innan vårt bröllop, och detta var vad hon kurerade sig med...

Glöm inte att se till att få i er tillräckligt mycket vatten.
    Är någon av er litet förkyld på bröllopsdagen så är det nässpray och värktabletter (gärna med koffein i, eller i kombination med koffeintabletter - motverkar tröttheten som ofta kommer i samband med värktabletter) som gäller. Kolla bara huruvida ni kan dricka alkohol i kombination med värktabletterna!

• avil

För förkylning finns väl inget "dunderpiller"??
    Är man förkyld,så ser man till att klara vigseln ändå-en annan sak är tex magsjuka ,då KAN man ju spy o skita hela tiden o då KAN man inte fara...Beroendepå hur allvarligt man har.
    Man får "bita ihop"! o
    dricka te m honung o vitlök,c vitamin,alvedon,allt möjligt som kan hjälpa o lindra.
    Jag har ett dunderkur,inte gott,men BRA! testa det.
    en kopp kaffe med lite smör i! o en tesked strösocker,o lite whiskey i.
    det ni-då blir ni friska fortare!

• ingenjörsbruden

Esberitox/Kan Jang/Sinova Brukar min förkylnings"diet" se ut!!

Kanon om man börjar tidigt med Echinagard....men har allt brutit ut så tycker jag att esberitox hjälper bättre!

Sov/vila o drick massor så ger du kroppen bästa möjligheten att bli kanon till helgen!!

Varm mjölk med whiskey o honung är skönt för halsen.....

• gottelina

Om inte så blir det i alla fall roligare att vara sjuk...

avil skrev 2008-08-25 17:06:37 följande:
    Jag har ett dunderkur,inte gott,men BRA! testa det.en kopp kaffe med lite smör i! o en tesked strösocker,o lite whiskey i.det ni-då blir ni friska fortare!
Svar på tråden Shit! Sjuk.