• lillamillan

    myskväll...mysliv

    Efter en god middag...god men helt ny för oss....så har vi haft lördagsmys med Moa.
    Nu sover hon så jag har städat undan, tänt ljus...tias fick en stor röd ros av mig igår, den står i en hög IKEA vas i hallen med ett ljus intill.
    Jag vill alltid ha en fin röd ros hemma....får väl köpa nån/ vecka då :)
    Rosor är kärlek.

    Nu har jag fixat te i en stor underbar mugg från Indiska.
    Det ryker så hemtrevligt från den, det är mörkt ute...och vi har en film i dvd´n.
    "PS I Love You"
    Sitta tätt intill, hålla handen.
    Precis så ska det vara, men inte för sällan.
    Nu kommer vår årstid igen.....den bästa.

    Tidigare blev jag alltid ledsen på hösten, sommaren var slut...livet dog ut.
    Men inte sen hösten 2000 för då kom han in i mitt liv, en underbar kärleksfull höst....han spred ljus i mörkret och jag älskade alla regniga dagar.
    Vi cyklade i ur och skur, hälsade på hans vänner,
    hyrde filmer som vi låg i sängen och såg på hela natten.
    Eller, jag somnade efter 1½ film, låg mot hans bröstkorg...tryggt och varmt.

    Hösten är vår årstid, då kan den inte vara deprimerande.
    Det var därför det var så självklart att gifta sig på hösten.
    Nu blev det ju ingen mysig regnig dag.
    Men vi tackade inte nej till sol heller, färgerna ute....varma.
    Mörkret är bäst, det är då ljusen är som mysigast.
    Tätt intill i mörkret och kylan, tätt ihop...viskande.
    ...det är du och jag....du och jag ingenting annat.

  • Svar på tråden myskväll...mysliv
  • matildaochniklas

    Va fint du skriver! Jag har länge varit en hösthatare för jag fullkomligt älskar sommaren när den är solig. Lata dagar på stranden och härliga utekvällar

    Men jag har faktiskt börjat gilla hösten mer och mer, hmm när jag tänker efter så träffades ju jag och min m2b i september
    Det är ju rätt mysigt med mörka kvällar när man måste krypa ner under en filt..

  • lillamillan
    matildaochniklas skrev 2008-08-23 22:11:26 följande:
    Va fint du skriver! Jag har länge varit en hösthatare för jag fullkomligt älskar sommaren när den är solig. Lata dagar på stranden och härliga utekvällar Men jag har faktiskt börjat gilla hösten mer och mer, hmm när jag tänker efter så träffades ju jag och min m2b i september Det är ju rätt mysigt med mörka kvällar när man måste krypa ner under en filt..
    Det är det verkligen!!

    Förresten, "P.S I love you!" är en underbar film!!!!!!
Svar på tråden myskväll...mysliv