• äntligenbrud

Hur får man bort en textruta i word utan att radera innehållet...?

Kämpar med festhäftet och är inte så jättehaj på detta men det har gått ganska bra MEN! Jag vill ju inte ha rutorna kvar (ska ha ett viket A4 på längden). När jag tar bort rutorna så försvinner allt "innehållet" också suck... Nån som vet hur man gör...?

• Svar på tråden Hur får man bort en textruta i word utan att radera innehållet...?
  • gusjma

Prova att högerklicka i rutan så finns det säkert något fär som heter formatera. Varj "ingen ram" eller liknande. Bara en vild chansning. Själv gjorde jag mitt i Power point just för att jag tycker att sådan redigering/layout är lättare i det rpogrammet.

• äntligenbrud

Tack för ditt svar! Provade det du skrev men hittade inget som "tog" bort den förbaskade rutan Börjar bli lite trött på den nu

• gottelina

Men syns den verkligen om du förhandsgranskar dokumentet?

• gusjma

Jag har svårt att se framför mig att det någonsin blir "rutor" runt texten i Word... Ska prova lite själv...

• sandybee

Kopiera innehållet in någon annanstans och sedan ta bort rutan?

• kronsch

Högerklicka med musen i kanten av textrutan. Välj "formatera textruta". Klicka på fliken som heter "färger och linjer" under rubriken "linje" klickar du på rutan brevid "färg" och väljer "ingen linje. Hoppas du förstår hur jag menar!

• Daa

Högerklicka på textrutan, välj "formatera textruta". Välj sen fliken "färger och linjer". Under rubriken "linjer" finns en scroll-lista där man kan välja färg. Där finns valet "ingen linje".
    Nu har du en textruta utan linje. Den kan fortfarande flyttas omkring och inget av innehållet förändras.

Det borde funka. Om ditt problem är vad jag tror det är.

• äntligenbrud

Tack för era svar! Nu ordnade det sig äntligen Klickade på "ingen färg" så nu syns den i alla fall inte Tusen tack för ert engagemang

Svar på tråden Hur får man bort en textruta i word utan att radera innehållet...?