• Vi två ska bli en

present öppning??

Hur ska man göra med present öppning?+ ska man öppna presenterna på festen eller ska man ta det hemma???

• Svar på tråden present öppning??
  • Originalrosen

Vi hade presentöppning efter festen. Vi gjorde en helmysig kväll av det med en flaska champagne och tilltugg. Öppnade en present i taget och läste kortet uppkrupna i soffan. Skrev ned våra spontana tankar i stunden som vi sedan använde när vi skrev tackkorten. Det bar heltrevligt och blev jättebra och personliga tackkort.

• allehanda
    Lissdaniels skrev 2008-08-22 20:11:47 följande:
    Där jag har varit så har det JA varit presentöppning. Presenter samlas in, mat äts och sedan öppnas presenterna efter det. Det är presentöppning och skittrist i min värld. Oftast kommer ju brudparet sist till mottagningen och då finns ju presenterna redan på ett presentbort.Under en 50-årsfest så finns ju personen i fråga oftast redan på plats och alla kanske inte kommer exakt samtidigt så att man hinner öppna sin present för att sedan ta emot nästa gäst. Kanske det är en generationsfråga vad man tycker är ouppfostrat ¨för det tycker inte jag att det är.
    tack för den du om generationsfråga men ser du jag är inte så lastgammal men har varit på en hel del bröllop som inte är så upphaussade.Upplägg :
    gästerna kommer till festplatsen
    får sin dricka
    brudparet kommer
    gratulationer och paketöverlämning
    paketen öppnas utan oooo och aaaaa
    middan är färdig att avnjutas
    efter allt gott
    titta på presenterna om man vill
    enkelt,passar oss och våra vänner bra
    funkar inte för en del,det är smällar som jag får ta
  • sokkerstruten

Vi och våra gäster kommer sova över på samma ställe,vi kommer dock sova i en mysig sjöstuga med egen brygga och badtunna! Och kommer samlas dagen efter för söndagsfrukost och presentöppning. Om det nu blir så mycket presenter det vet jag inte då vi ska försöka klura ut hur vi ska få fram att vi vill ha resebidrag till bröllopresan!

• Lissdaniels

allehanda:
    Det var så lite så nej det kanske var fel av mig att säga så, vad vet jag, men faktiskt tycker inte jag att det är ouppfostrat då jag för övrigt är en väluppfostrad individ.
    Jag tycker det vore praktiskt om det skulle kunna fungera som i din umgängeskrets men det gör tyvärr inte så i allas utan festen stannar upp och alla tittar på och kanske inte oar men nickar medhållande. Mycket trist så man måste ju göra det som fungerar för sällskapet.

• Im yours

Vi kommer att bjuda gästerna på övernattning, med brunch dagen efter bröllopet. Och öppnar presenterna då, tror oxå att det dödar något av feststämningen annars.

• hjartan

Vi öppnade våra presenter, men hade INTE presentöppning. Vi passade på att öppna ett par presenter i taget när vi tyckte att det passade. Började med några innan maten och tog några efter hand när vi tyckte att det passade. Dessutom var det skönt att få sträcka lite på sig.

Alla presenterna var öppnade och den som var nyfiken kunde se vad vi fått.

Håller med om att presentöppning är trist när det tar för lång tid samtidigt är jag själv nyfiken på vad brudparet får i present när jag är på bröllop.

• HurraViSkaGiftaOss

Hemma, annars förstör du festen.
    Finns inget segare

• Höstbrud-07

Ha absolut inte presentöppning på festen! Det dödar hela festen så vill man öppna dem med gästerna får man satsa på någon sammankomst dagen efter (vid frukost, brunch eller så), det har vi och många andra gjort.

Tänk också på att många kanske inte vill att deras present ska öppnas med massa andra åskådare för att de inte ska behöva jämföras i pengavärde osv.

• Babajaga

På de bröllop som jag har varit på och som har haft presentöppning har festen faktistk "dött" av presentöppningen. Detta har varit på bröllop med ca 80 gäster vilket gör att paketöppningen faktiskt tar ganska lång tid. Jag skulle inte ha paketöppning på mitt bröllop iallafall, utan hellre att man öppnar hemma eller att man samlas med gäster dagen efter med frukost/brunch +paketöppning.

• Humlanhubbe

Min mamma och tärna öppnade presenter under kvällen faktiskt,vi ville inte spendera en dyrbar timme av vår härliga kväll tillsammans med alla nära och kära med presentöppning..Har oxå hört att det kan döda stämningen totalt..men det är klart,det beror väl på hur man gör det och när på festen
    Så när vi kom hem från Italien i natt hade vi ett jättehav av kort och presenter att kika igenom och läsa,jättekul!

• matildaochniklas

Vi har önskat oss bidrag till en resa. Men jag skulle inte öppna paket på festen, vill gärna göra det i lugn och ro för att titta och känna ordentligt. Kan ju ta flera dagar

Svar på tråden present öppning??