• bridesilly

Fotobok vart kan man göra det?

Skulle vilja göra en fotobok av alla fina bilder som vi själva och gäster har tagit på vårt bröllop men vart gör man det till bäst pris och kvalite? Nätet vart?

• Svar på tråden Fotobok vart kan man göra det?
  • solsystem

gud vad knäpp jag e läste ju bara din rubrik innan jag svarade, men du kan jukolla på de sidor jag föreslog ändå....

• bridesilly

gordinegenbok har jag sett men också bara där jag dykt på det, men postfoto ska jag spana in. Tack för svaret

Fler förslag?

• Celeste97

Jag har använt myphotobook tidigare och tänker använda det igen till bröllopsbilderna. De har lagom många valmöjligheter, kvalitén är jag nöjd med och användargränssnittet är enkelt. Jag gillar att jag kan ladda upp boken från datorn direkt istället för att posta en CD-skiva.

• tolonta

Jag läste i någon annan tråd att www.pixopolis.se har fått bra omdömen, och de hade kvadratiskt format att välja på (vilket jag gillar...)

• bridesilly

Oj här har det ramlat in massor av tips. Tack alla, ska kolla upp alternativen ni har gett till mig och är det någon som kommer på fler ställen så hojta till, vill ha många alternativ

• jenli

extrafilm har oxå fotoböcker tror jag

• bridesilly

aha då måste jag in dit och kolla också tack

någon mer som har gjort eller ska göra fotobok?

celeste= klarar man det även om man inte är jättehaj på data?

• bridesilly

efter att nu ha kollat alla förslag som kommit in så är det dessa två förslag som är billigast .......

nån som vet om kvaliten på typ gördinegenbok?

solsystem skrev 2008-08-22 11:26:52 följande:
    Typ överallt;) www.postfoto.se eller www.gordinegenbok.se till exempel.
  • Jen82

mediamarkt har oxå fotoböcker osv.
    de är billiga med :)

• Celeste97

Jag tycker att myphotobook har ett väldigt enkelt användargränssnitt, så det borde inte vara något problem om man är lite lagom smart och har lite lagom datakunskaper.
    Först väljer man format på boken (jag gillar storleken 18,5*18,5 cm), omslagsmaterial och ev färg på pärmen.
    Sen klickar man sig fram till den mapp på datorn i vilken bilderna ligger.
    För varje sida väljer man sedan hur många bilder man vill ha på den (1-9 st) och hur sidlayouten ska se ut (finns flera färdiga alternativ). Sen är det bara att dra och släppa bilderna man vill ha på sidan. Enkelt! Det går att rotera bilderna, ändra storlek på dem, zooma in och ut (till en viss gräns), göra dem svartvita eller lägga en ram runt. Vill du ändra sidlayouten i efterhand går det med ett klick.
    O.s.v.

• Cachou

blurb.com har ett väldigt användarvänligt program att jobba med som är väldigt modernt och har många valmöjligheter. Har däremot inte sett ett färdigt exemplar men funderar på att beställa därigenom.

• bridesilly

okej tack för svar tjejer, så fort jag fått alla bilder så man kan välja på flera alternativ så ska jag göra en fotobok

• phly

ett annat alternativ är att man gör ett scrapbooking album alldeles själv. det blir jättefint minne av alltihopa, kommer säkerligen att uppskattas av era barn, barnbarn senare i livet.

• bridesilly

Jajamän det ska jag göra också men jag har varit så sugen på en fotobok sen det kom så det vill jag gärna göra med våra fina bilder från bröllopet

Har jättefina bröllops stickers och ett fint album som heter once upon a time massa fina papper med mera med mera Ska bara framkalla bilder först när jag fått dem

• Lollick

Korthuset har 50% nu!! lycka till

• bridesilly

Tack för tipset Ska kolla upp direkt

Svar på tråden Fotobok vart kan man göra det?