• sommarbrud2010

Vigselprogram, hur många?

Har börjat fundera lite på vigselprogrammen och har en fundering angående antalet.
    Barnen behöver ju inget, de flesta kan ju inte ens läsa. Måste man ha ett per person sedan eller räcker det med 1 per par? Och sedan 1 var till de som kommer ensamma?

Hur har ni gjort?

När jag ändå är inne på detta. Vad har ni skrivit med i era vigselprogram?

• Svar på tråden Vigselprogram, hur många?
  • Korfu

Hej!
    Vi har beräknat ett per par samt att alla "singlar" får ett eget. Likaså har vi gjort rispåsar efter denna beräkning.

Det finns flera mallar att gå efter, sök på vigeslprogram på google.
    Vi har med in och utgångsmusik, solosånger, psalmer, alla förfaranden under själva vigselakten samt att vi även skriver vem som är vigselförrättare, namnet på solisterna, kantorn, tärna & bestman osv.

Lycka till!

• tolonta

Jag gjorde massor, utifrån modellen att även par kan vilja ha varsitt. Och min systerson som skulle dela ut programmen skulle inte behöva fråga "är ni tillsammans, jaha då får ni dela program"... När vi var på bröllop tog vi själva varsitt program!

Sedan räknade jag med att en del personer som inte skulle komma på middagen kunde komma till kyrkan - det var nog cirka 15 st, tror jag. Så ville ju prästen ha ett, och kantorn, och vi hade ett program som låg framme på altarringen. Och barn som inte kunde läsa ville ha ett ändå.

Jag tyckte inte det låg någon större kostnad i vigselprogrammen. Pappren kostade kanske 50 öre per styck, litet bläck och litet arbete med att vika och så en liten dekoration på. Hellre 20 för mycket än 2 för litet, tyckte jag...

• Novemberbröllop08

Vi kommer nog ha till alla, hellre för mycket än för lite-)
    Men rispåsar behöver ju inte alla ha.

• Casall

Vår präst tyckte att man skulle göra en till varje gäst, vilket vi gjorde. MEN det blev på tok för många. Det hade räckt med hälften eller kanske till och med ännu mindre antal.

• sommarbrud2010

Det hänger på om vi bestämmer oss för den enkla varianten med bara ett vikt A4 ark eller den mer arbetade varianten som matchar med allt annat. För den arbetade varianten går på över 5 kr st så då känns det onödigt att göra många fler än vad som behövs. Det plockar till ändå.

Svar på tråden Vigselprogram, hur många?