• Mary77

    Hår där bak?

    Jag undrar lite grann hur vanligt det är att tjejer har hår även "där bak"? Jag har väl vant mig vid det men känner mig ibland väldigt oattraktiv. Samtidigt är det ju väldigt svårt att ta bort eftersom man inte ser ordentligt..

    Hur vanligt är det och hur gör ni som har det, låter ni det vara kvar eller hur tar ni bort det?

  • Svar på tråden Hår där bak?
  • Hvidbrud

    Har precis (2 timmar sedan) fått min fjärde brazilianska vaxning. Jag är helt beroende av det nu. Inte för att jag är super hårig (är skandinavisk blond där), men nu är jag helt hårfri - fram och bak. Det håller länge och det blir ingen stubbväxt. Första gången gjorde ont, men nu är det inte så farlig längre. Och njutningen gör ju det värt det...

    Många kvinnor har hår på länden och skinkorna, och imellan. Syd på är det jätte vanligt att man vaxar sig, och de har ofta mer hår.

    go or it girl! Du kommer inte att ångra dig!

  • Mary77

    hmm.. Jag vet inte om jag skulle klara smärtan, är rätt känslig av mig. :(

    Det är aldrig någon som har kommenterat mitt hår men när man ser bilder på tjejer eller läser här verkar det inte vara så vanligt att tjejer har hår därbak.

    Går det att ta bort med laser eller är det ett för känsligt område?

  • Hvidbrud

    Ja, varför inte?

    Annars kan man ta en huvudvärkstablett en halvtimme innan, så försvinner hälften av smärtan. Och så ont gör det inte heller. Det är det att vänta på snmärtan som är värst...

  • Tooticki

    Tjejer som fotas mellan skinkorna vaxar sig nog först, annars skulle de inte haft det yrket

    Mitt tips är som sagt var vaxning, känslan efteråt är underbar, framförallt om ens partner tar bort sitt hår med. Annars kan du be din partner att raka dig men jag tror att det blir obehagligt vid utväxt, kliar och så.

  • Aleta

    Hår är helt normalt, det har alla. Vissa väljer bara att ta bort det, men de flesta struntar nog i det.
    Jag kan också rekommendera brasiliansk vaxning, visst gör det ont, men det är det värt.

  • Sanfor

    äh..jag orkar inte med ett nytt ställe där det skall plockas bort hår. Och särskilt inte att nån skall hålla på å pilla där som inte har där att göra.

    Det är ju bara dina sexuella relationer och gynekolog som ser det - gynekologer är nog vana, och karlarna/fruntimmren tycker förhoppningsvis om en ändå, annars är det deras problem.

    Personligt plockar jag bort hår där det syns för "allmänheten" dvs under armarna och på benen (när jag orkar, annars är långbyxor och långarmat en alternativ lösning), samt hakan.

    Gör det för min egen skull - JAG mår bättre när jag inte går runt och funderar på vad folk ska tro om en, om man är orakad under armarna osv..(Fan vad man är beroende av vad andra tycker och tänker )

  • Moninan

    Jag kör rakning vid varje dusch går så snabbt och jag har inte haft problem med att det kliar vid utväxt. Gör vad du själv vill.

    Eller varför låter du inte älskade raka dig? Är väldigt upptändande.

  • 090208

    Jag rakar mig dar... Funkar hur bra som helst. Rakar med babyolja, bast! Var forsiktig bara, for det ar ju lattare att man slinter med hal olja och skar sig.

  • Plikta

    en fråga om brasiliansk vaxning: ush vad jobbigt. Då måste man väl "spara till stubb?

  • Tooticki
    Plikta skrev 2008-10-20 10:38:32 följande:
    en fråga om brasiliansk vaxning: ush vad jobbigt. Då måste man väl "spara till stubb?
    Första gången måste du spara ut det tills det är minst 5 mm "stubb". Efter första gången blir håren bara mjukare och då upplevs det inte som "stubb" längre. Jag har vaxat mig var 5:e vecka i ett år och håret som växer ut nu är tunnare, mjukare och glesare.
Svar på tråden Hår där bak?