• JSGJ

Får x bete sig hur som helst...

Är så kräk less på x... Har alltid sakt att man inte skall ha barn med ett x och det ska gudarna veta att det stämmer... Både jag och min man2be har barn sen tidigare förhållanden, och nu kan inte min x:s mamma komma på bröllopet,trotts att hon först skulle...(Hon var jätte glad, och flög runt våra halsar när vi berättade...) hon måste välja... och det är ju hennes son... men hur fan kan man kräva något sånt...Man har väl inte patent på människor eller... Och min bivande man blir dragen till familjerätten 2 dagar innan bröllopet... i södra sverige och bröllopet skall vi ha i norrland... Underbart, eller... Näääää. Hans x är skit sur för att hon inte är bjuden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 11:12
    Har bjudit min x mamma för vi är jätte goda vänner... Hon är mera än min x-svärmor... Även min man2be tyckte att det var självklart att vi skulle bjuda hennne...

Det känns som om vissa försöker sätta käppar i hjulet...

• Svar på tråden Får x bete sig hur som helst...
  • sakke

Men hur kan ett x vara sur för att inte vara bjuden på ert bröllop ett x är väl ett x!? Min sons pappa mitt x alltså och jag har en jättebra relation, men jag skulle aldrig bjuda honom på vårt bröllop, han står för det gamla, vi är det nya, om du förstår hur jag menar.:)

• Sebastiána

JSGJ skrev 2008-08-18 23:04:34 följande:

... och nu kan inte min x:s mamma komma på bröllopet,trotts att hon först skulle...(Hon var jätte glad, och flög runt våra halsar när vi berättade...)
    Jag är kanske dum, men jag fattar inte riktigt. Har ni bjudit din x mamma på ert bröllop? Varför då?

Trist att din M2B ska upp i rätten 2 dagar innan bröllopet. Finns det ingen möjlighet att få dem att skjuta på det lite...ni har ju goda skäl.
  • solsystem

Fattar att du är sur, men att din m2b ska upp i rätten just den dagen styr ju inte hans x över, det planeras ju helt och hållet av rätten. Jag tycker ändå att han ska kontakta rätten och se om de kan skjuta på förhandlingen, pga av bröllopet, det görs ganska ofta, t. ex vid begravningar och opererationer etc. och jag ser ingen anledning till varför rätten inte skulle godta att bröllopet kommer före just då.

Svar på tråden Får x bete sig hur som helst...