• MrsSeptember

Känner mig lite irriterad...

Har bett en kompis filma vigseln som present till oss (han måste betala 2000 för att komma hit). OSA var för 1 månad sedan, han ahr sagt att han skulle komma. Nu ringer JAG idag och frågar om det löst sig med biljett osv. Då säger han att han inte kommer men att han tänkt ringa, så nu måste jag ändra en massa i bordsplaceringar osv osv.
    Förstår såklart att det blir för dyrt för honom (student) önskar bara att han kunde sagt något tidigare, eller åtminstone varit mindre peppad och tvärsäker på att han skulle komma..)

Har en till kompis i samma situation, långt bort som jag försöker få tag i, får se om han dyker upp.

Min toastmaster som jag bokat in med före sommaren ringde i helgen och sa att hon inte ville längre, så nu ska det lösas också (hon kommer på vigseln/festen iaf).

Känner mig ledsen för att det är MINA vänner som strular till det...

Nu måste jag ringa min enda kompis som skulle kunna göra detta för att hon kanske kan vara toastmaster, men hon är på utlandsresa till nästa vecka. SÅ när jag ringer då två veckor före bröllopet blir hon säkert jättesmickrad.....

:(

• Svar på tråden Känner mig lite irriterad...
  • Efter 11 år är det min tur

Ush... inte kul när det kör ihop sig och när "vänner" gör på detta sättet! Jag kan inte ge dig nåt större råd men jag tycker nog att du ska ringa din vän som är utomlands..

• MrsSeptember

Hon är min bästa och älsta vän. Hon var inte mitt förstahandsval eftersom att hon inte träffar den andra toastmastern lika ofta som tjejen vi valde. Jag hoppas att hon kan förstå det. Eftersom att vi har en till toastmaster (underhållning) och en släkting som drar igång sång osv. Så är hennes uppgifter ganska få. =)

Får böna och be.

Men just nu känner jag mig ganska ledsen, längtar till min blivande kommer hem..

• Efter 11 år är det min tur

*kramar om* så länge tills m2b är hemma

• misstrixie

Vad tråkigt! Det är synd att en del inte verkar förstå att det ligger så mycket planering bakom ett bröllop, då tror jag att de skulle anstränga sig lite mer för att inte ställa till komplikationer. Hoppas att det löser sig!

Kramar

• Cachou

Ja det är tråkigt. Har själv haft flera som tackat ja och nu droppar sena "ursäkta men vi kan inte komma längre"-svar in långt efter OSA't har gått ut. Det är väldigt tråkigt även om alla har giltiga skäl så blev jag ju så glad över att de ändå ville komma. Det blir lite snopet minst sagt men jag tror ingen gör det för att ställa till det för mig.

Hoppas det löser sig med toastmastrandet! Jag hoppas att det inte blir något strul på den fronten hära!

• MrsSeptember

Cachou: Bra tanke. De vill ju såklart inte sabotera.

Det känns lite stressigt bara =)

Fick skitont i magen/bröstet nu =/

Svar på tråden Känner mig lite irriterad...