• MyochErlend

Blommor tema grön, brun, och guld

Hej :)
    I september nästa år ska jag gifta mig och vi vil gärna använda oss av naturen så mycket som det går.. både för att det är väldigt fint och för att man kan få ner kostnaden en del..
    Nu undrar jag om någon har förslag på pynt i dessa färger;grön, brun och guld.. Nyanser där går bra..
    Vi har även funderat lite över ljung men vet inte riktigt hur vi skulle göra med det?

Och fråga nr 2. Blommor till bukett för mig tärna och brudnäbb i dessa färger... ?? Dessa kan vara köpeblommor självklart :)

Tack på förhand..

• Svar på tråden Blommor tema grön, brun, och guld
  • Fenixx

ska hålla utkick här..vi ska ha brunt/guld/naturvitt med inslag av grönt kommer det vara.

• socker86

Hoppas du inte tycker jag öser med förslag men söker man svar så kanske man är tacksam? ;)

*Guldspayade tallkottar
    *Guldsprayade rönnbär (snyggare när dom torkat och skrumpnat)
    *Tallkvist med långa fina barr
    *Hängbjörk har böjliga tunna grenar som man kan göra vad som helst med
    *Stenar i alla dess former och utseende, antingen limma fast någonstanst eller bara som utfyllnad (dom "diamantliknade" stenarna som man kan hitta i vanliga grusgångar piffar ju till det lite extra)
    *Trollhassel (Varför inte använda torkad ljung, kvickrot och andra vildblommor och sedan sno runt med tunn ståltråd och sedan avsluta med ett stort sidenband i fin färg på själva trollhasselgrenarna och låta "spiralerna sticka ut lite varstans?)
    *Glöm inte att du kan blanda in svenska höstfrukter som äpplen, pumpa, m.m.
    *Alkottar kan bli mkt fint att fylla ut med tex brudslöja för att blanda lyx och naturkänsla.
    *Om man tänker på bordsdekoration så kan det ju bli en kul grej om du hittar långa grövre pinnar/smala grenar och sedan fattar limpistolen i ena handen och fantasin i den andra. Kanske blanda vacker lava med guldfärgade ljushållar formade som rosor/blommor? Finns i många billiga affärer som du bara limmar fast på grenen och lägger i ett värmeljus.
    *Gröna växter kan du ju leka med hur mkt som helst, ormbunke, grodblad, vass, lingonris, mossa, m.m.m.

Din bukett kan bestå av en grund med vita blommor som kalla, ros, orkidé med något grönt inslag. Stora blad som ge intrycket av enkelhet och naturlighet. Tunna grenar att trä tvärs över buketten eller ormhassel som tränger försiktigt fram?

Det blev mycket märkte jag så jag får gratulera om du orkade dej igenom hela texten. Jag är själv inspirerad av naturen och har gått trädgårdslinjen på gymnasiet och provat på ganska mycket. Hoppas du fick lite nya ideér iaf och lycka till!

• emmaw

Vilka bra tips, Socker86!

Vi har också tänkt oss skogen som tema, ska gifta oss borgeligt utomhus vid en ruin. Kommer dock inte ha någon sittning, utan endast mingel efter ceremonin. Men själva stället behöver ju smyckas och en bukett ska jag såklart ha...

Ingen fler som har idéer? =)

• allehanda

Jobbade på ett höst röllop för några år sedan och bruden hade solrosor i buketten,finns ju även krysantenum i de flesta färger och modeller.Kanske rådhusvin eller murgröna går att dekorera med ute?

Svar på tråden Blommor tema grön, brun, och guld