• Sebastiána

Helt OT, bra uteställen i Malmö och Umeå??!!

Jag är väl helt ute antar jag. Jag vill dansa till den typen av musik som spelas i P3 eller RIX FM, men det verkar vara omöjligt att hitta sådana ställen. Jag och min sambo går mest ut i Malmö och Umeå, men ibland blir det Stockholm - vi bor då i Solna.

Vi hittar antingen ställen för 30+are som mest spelar 80-talsmusik (gäsp) eller ställen som spelar remixar och technoliknande musik (blä).

Är det helt ute att dansa till t.ex Rihanna, Adam Tensta osv? Det kanske bara är musik man ska lyssna på i sin MP3-spelare?

• Svar på tråden Helt OT, bra uteställen i Malmö och Umeå??!!
  • Babajaga

Har du testat Invito? Har själv inte varit där men jag får en känsla att det är ett 30+ klientel där.

• Sebastiána

Invito är ett väldigt trevligt ställe men mycket god mat! Jag gillar inte musiken alls tyvärr. En sommar spelade de typ RixFM-musik men annars är det mest remix och techno.

Tack ändå för tipset!

• grata

Etage eller Slagthuset då? KB?

• Sebastiána

Där har jag inte varit på länge, ska testa det. Det tar bara 5 minuter att gå från min lägenhet till KB så det är ju skamligt att jag inte varit där (någon från Malmö som kan förstå hur plågsamt det är att kanske vara tvungen att ge upp en sån lägenhet för att bo i Umeå istället?).

• Havsro

En från Umeå som inte kan förstå hur du kan flytta från Malmö alls??? Bodde ett år där och äääälskade staden. Men privatlivet gör tyvärr att vi måste bo på annan ort..

Ja du va svårt. Vissa av ställena har ju bra musik ibland och ibland inte... Beror också på DJ:n... Invito brukar kunna vara bra och ibland har även Harrys varit bra - fast lite annan klientell.

I Malmö gillar jag ändå Etage (nu blir jag säkert utbuuad..he he) men för att dansa tycker jag det är roligaste musiken. Har dock aldrig varit på KB. Skeppsbron tycker jag brukar kunna vara okej ibland, dock väldigt trångt - och som sagt - där beror det helt på DJ

Lycka till! :)

• Sebastiána

Skeppsbron har jag hört mycket om från kollegor tidigare. Att jag glömt bort det! Jag har en syster i Eslöv. Det hade ju varit perfekt om vi ska ut tillsammans då har hon nära till tåget hem sedan!

...och jag vill inte flytta från Maömö egentligen. Jag har spytt ut min ångest i en annan tråd (om min pojkvän i Umeå som jag älskar och som har barn och därför inte kan flytta ner, men som nu kommit på att han inte vill skaffa barn med mig - nu funderar jag på att flytta tillbaka till Malmö och leva ett särboliv)

• Havsro

Ja du..vem har sagt att det ska vara lätt med relationer... Vi var också Malmö-Umeå särbos ett tag..men oj så bökigt..Sverige är ett avlångt land... Nu är vi Borlänge-Umeå särbos, inte direkt så mycket bättre men lite närmare i alla fall.. Hoppas det löser sig för er och att du och syster får rocka loss på Skeppis :)

Sebastiána skrev 2008-09-02 09:43:57 följande:
    Skeppsbron har jag hört mycket om från kollegor tidigare. Att jag glömt bort det! Jag har en syster i Eslöv. Det hade ju varit perfekt om vi ska ut tillsammans då har hon nära till tåget hem sedan!...och jag vill inte flytta från Maömö egentligen. Jag har spytt ut min ångest i en annan tråd (om min pojkvän i Umeå som jag älskar och som har barn och därför inte kan flytta ner, men som nu kommit på att han inte vill skaffa barn med mig - nu funderar jag på att flytta tillbaka till Malmö och leva ett särboliv)
  • Sebastiána

Jo, Sverige är verkligen ett avlångt land. Man måste planera allt lång tid i förväg för att få billiga flygbiljetter. Folk tycker att man tappat förståndet när man frågar dem i mars vad de tänkt göra på midsommarafton

Jag har planerat en resa till Malmö i slutet av november/början av december. Då kanske det kan bli en utekväll!

• Babajaga

Sclagerklubben i Umeå har alltid massor med folk, så det stället är nog bra. Har dock inte varit där själv.

• lillan31

REX i umeå, skulle inte det kunna funka?

• Norrlandstös

Håller med! Rex är bäst i Umeå... tycker i alla fall jag!

• Sebastiána

Jag har hört att Rex har 27+ en fredag i månaden, det kunde passa oss (jag hoppas att jag får med mig pojkvännen!)

Svar på tråden Helt OT, bra uteställen i Malmö och Umeå??!!