• sandybee

Måste man ha vigselprogram?

Vi har inbjudningskort, placeringskort, festprogram etc beställda i en serie från Calligraphen. Dock har vi inte beställt vigselprogram och inte heller menykort (för det som var i den serien var så opraktisk).

Måste/bör vi ha vigselprogram? Vad innehåller vigselprogrammet? Och om vi ska ha det, ser det tokigt ut om vi helt plötsligt bryter mönstret och kör ett annat format än övriga trycksaker?

• Svar på tråden Måste man ha vigselprogram?
  • Pumpkin

Vi hade inte vigselprogram och vi blev gifta ändå Var inga problem alls, ingen saknade det och folk koncentrerade sig mer på vigseln istället för att titta i häftet.

• AnAngel

Vi kommer inte ha vigselprogram, folk hänger nog med bra ändå ;)

• Hofsan

Man måste inte men jag tycker det är roligt som gäst att ha ett program att titta i. Kul att spara också8jag har en liten låda där jag sparar alla vigsel o festprogram från olika bröllop jag varit på)

• mmmalurk

jag sparar också allt som jag kan få från bröllop. vi kommer ha ett program, vikt a4 där vi skriver ordningen samt psalm, solosånger mm. Sedan kommer vi även att lägga in psalmerna där istället för att ha en psalmbok. Gästerna har nog med saker ändå att hålla reda på. (kamera, barn, kläder, paraplyn mm)

• 090704

vi ska ha allt det du skrev men inga vigselprogram, tycker att det är en onödig kostnad och jag tror att gästerna klarar sig utan!

• Pidis

Jag gillar vigselprogramen för då slipper folk böka med psalmboken så mycket. Jag skriver testerna i vigselprogramet.

• Boxerbruden

Vi kommer inte ha vigselprogramm och jag tror vi blir gifta ändå :) Visst är det fint men samtidigt så kostar det både tid och pengar (även om man kan göra det billigt själv). Jag tror heller inte att det är så många gäster som spar dom som minne och tror inte så många saknar dom om man inte har några.

• Tutik och Prasart

Vi kommer inte att ha några vigselprogramm. Jag tror att alla förstår att de är på en vigsel och inget annat.
    Om inte så vet i fasen hur man ska göra.... hihih

• sandybee

Tack för era svar.
    Personligen tycker jag det rä bättre utan vigselprogram, men det är våra toastmastrar och svärföräldrarna som tycker vi ska ha det. Men som någon sa, bättre att de tittar på oss än ned i ett papper! Dessutom så kommer solosångerna vara en överraskning och då förstör man ju det genom att skriva ut det i programmet i förväg. Det får bli utan! Tack för era kloka ord!

• Hofsan
    sandybee skrev 2008-08-18 15:33:07 följande:
    Tack för era svar. Personligen tycker jag det rä bättre utan vigselprogram, men det är våra toastmastrar och svärföräldrarna som tycker vi ska ha det. Men som någon sa, bättre att de tittar på oss än ned i ett papper! Dessutom så kommer solosångerna vara en överraskning och då förstör man ju det genom att skriva ut det i programmet i förväg. Det får bli utan! Tack för era kloka ord!
    Tittar de inte i pappret så tittar de antagligen i psalmboken de får istället. Ingen skillnad direkt. De flesta vill ju hänga med i texten vid psamlerna.
  • Boxerbruden

Strunt i vad era TM´rar och föräldrar eller svärföräldrar tycker...det är ERAT bröllop och ER dag så ni gör som ni vill.

• Mams
    Boxerbruden skrev 2008-08-18 14:34:20 följande:
    Vi kommer inte ha vigselprogramm och jag tror vi blir gifta ändå :) Visst är det fint men samtidigt så kostar det både tid och pengar (även om man kan göra det billigt själv). Jag tror heller inte att det är så många gäster som spar dom som minne och tror inte så många saknar dom om man inte har några.
    Håller med dig!
    Vi hade heller inga program...
Svar på tråden Måste man ha vigselprogram?