• En blivande fru

Hjälp! Vi önskar oss inget särskilt!

Min syrra undrade vad vi önskar oss i bröllopspresent. Eftersom det är så svårt att komma på nåt så sade jag presentkort på Cervera men det tyckte hon var trist o ville ha annat förslag. Det enda vi kommer på är ngn forma av upplevelsepresent. Om hon ej tycker det är ok får hon väl hitta på nåt själv?? eller har ngn nåt annat förslag till ett par som tycker att de har "allt"?

• Svar på tråden Hjälp! Vi önskar oss inget särskilt!
  • Kakan Mascha

tycker hon kan hitta på något själv! som syster bör hon ju känna dig rätt väl??
    eller respektera eran önskan om presentkort!!

• Babajaga

Vita sängkläder med era monogram broderade i silver, guld eller vitt. Tycker jag är snyggt iallafall. Så kan ni använda de sängkläderna endast när ni firar bröllopsdag, så blir de för evigt speciella.

• fjutjur brajd

Tänk efter vad ni skulle köpt för presentkortet på Cervera, och önska er det! Upplevelser är ju inte fel heller.

• anne på grönkulla

Nja, vill hon inte ge er det ni önskar så får hon väl hitta på nåt själv?

Annars är väl upplevelser, bidrag till välgörenhet eller presentkort bra alternativ. Har ni trädgård eller balkong kan väl växter eller möbler/dekorationer till det vara ett alternativ?

• justagirl

Vi önskar oss inte heller nånting, utan tänker föreslå att våra gäster skänker en gåva till välgörande ändamål, vilka har vi inte bestämt ännu...

• Thailand090300

Resecheckar är väl inte fel? :)

• Aleta

Det finns massor av välgörenhetsorganisationer som har presenter mot fattigdom.
    T ex denna www.presentermotfattigdom.se/
    Ni kan önska er en get eller liknande. Jag vet att det finns fler ställen där man kan önska sig allt möjligt som hjälper en hel familj. En flock får, en bybarnmorska osv.

Bättre än en massa prylar som man inte vill ha. Jag önskar att vi hade tänkt på detta själva...

• didis

De kan också ge pengar till tex Barncancerfonden i ert namn, ni får då ett tackbrev från fonden där det står angivet hur mkt pengar det blev totalt (om flera ger alltså).

• Xaston

Önska er kul upplevelser, som ni nog inte skulle göra annars, om ni inte får dem.

Kolla t.ex. in www.boxexperience.com, som har en hel del kul att välja mellan.

Men gåvor till andra organsiationer mm är väl inte fel det heller. Eller så kan ni ju önska er en brödrost?

• hgav

så har vi gjort. Vi önskar oss ett fåtal prylar, men så har vi lagt in Aletas länk samt:
    www.kiva.org (lite kul då man själv får vara aktiv)
    och
    www.unicef.org.uk/store/InspireGifts.aspx

Aleta skrev 2008-08-18 07:43:05 följande:
    Det finns massor av välgörenhetsorganisationer som har presenter mot fattigdom.T ex denna www.presentermotfattigdom.se/Ni kan önska er en get eller liknande. Jag vet att det finns fler ställen där man kan önska sig allt möjligt som hjälper en hel familj. En flock får, en bybarnmorska osv.Bättre än en massa prylar som man inte vill ha. Jag önskar att vi hade tänkt på detta själva...
  • grabbarna

åh jag avskyr när folk frågar vad man vill ha och sedan säger näää vad tråkit *suck* men vadå om jag vill ha det blir det ju inte tråkit ..varför fråga ens *suck* i alla fall så önskade vi oss lite finare bestick och glas så att vi kan duka lite finare och med samma till alla om vi har gäster...önskade även fruktträd och buskar och det fick vi samt en hel drös med blomstercheckar....

det brukar alltid finnas vissa saker man vill ha men som man inte unnar sig att köpa för att det känns nödigt..gerog jensen har ju fina saker och finns på cervera

• T and T

Slår ett slag för Läkarmissionen också. Där kan man köpa presentkort och så får mottagaren välja vad de vill att pengarna går till. www.webaidshop.se

• 08agusti08

vi önskade oss bara presentkort på ikea. men vi fick massa andraa saker istället :) vart lika glad för det...

• Alyx

Alternativt önskar ni er en helt och hållet valfri slant. vi önskade oss pengar istället för att folk skulle köpa dukar och ljusstakar eftersom vi bor i villa och har allt!
    På tackkorten skrev vi sedan vad vi använt pengarna till, tex om vi fick 2000 kr i present skrev vi att vi använt dem till att simma med delfiner på vår bröllopsresa.

Annars kanske resecheckar på resebyrå skulle kunna vara nåt?

/Al

• lillP

vi kommer inte att önska oss några presenter, men OM de ändå vill ge oss något så ser vi hellre att de skänkter pengar till Stockholms katthem.

Svar på tråden Hjälp! Vi önskar oss inget särskilt!