• lauralisa

Jag är lycklig ändå!

Jaha, då har man gift sig (för två veckor sen)! Jag ville bara berätta för alla superstressade brudar att jag är helt överlycklig, TROTS att:

* Det var jag (tjejen) som friade (även om jag grubblade länge över om det var rätt att tjejen ska fria, varför frågade inte han...etc)
    * Vi gifte oss borgerligt i stadshuset. På två minuter. Det var ändå högtidligt, och ja, riktigt nervöst! ;) Våra syskon var vittnen och personalen på stadshuset var helt underbara.
    * Vi bokade och planerade allt på typ 6 veckor.
    * Vi hade "bara" en middag med våra respektive familjer (ca 10 pers) på restaurang efteråt.
    * Jag hade ingen möhippa (talade inte ens om för nån att jag skulle gifta mig)
    * Min klänning kostade 500 kr (och är jättefin!), skorna 35 (!), buketten band jag själv av rosor från ICA (50 kr) och fick massor av komplimanger för (vilken florist? etc).
    * Ringen specialbeställdes och kostade inte ens 3000. Trots det är den bra mycket snyggare än de 8000 kr-ringar vi tittade på.
    * Min syster fotograferade -gratis! Och bilderna blev otroligt bra (bättre än vad de blev för folk jag känner som anlitat rekommenderade professionella fotografer jättedyrt; helt ärligt!)

Vi är studenter och valde att lägga pengarna på en härlig bröllopsresa istället (NYC, det var superkul!), och dels kände vi att vi inte orkade med att planera grejer ett helt år innan, lägga alla besparingar på en enda dag, samt att ha någon slags jättefest där man själv ska stå i centrum inte var vår stil alls.
    I själva verket, om jag skulle göra om det nu, skulle jag gjort det ännu enklare!

Vad jag vill säga är: Tro inte att ni MÅSTE ha den där 15 000 kr-ringen och en fest på slottet för 200 gäster, samt åka häst och skrinda till kyrkan, etc...för att det ska bli en oförglömlig dag. Till en början var jag riktigt olycklig för att vi inte hade råd med något "pangbröllop", men vet ni vad? Det är bara en dag och nu är jag överlycklig för att jag fick min drömprins i alla fall! ;) Saker och ting måste inte vara så avancerade för att det ska bli bra (även om det är lätt att få det intrycket, speciellt på det här forumet).
    Lycka till!

• Svar på tråden Jag är lycklig ändå!
  • Fnattis

Å låter som ni hade. En helt underbar dag.
    GRATTIS!!

• T3ZZ

Härligt att någon har ett mkt enkelt bröllop. Men sen ska man inte tracka ner på dom som ska lägga en liten slant. Själv så ligger budgeten på 30 000. Men vi ska bjuda vår släkt å vänner vilket blir 70 pers. Vi vill dela vår glädje med många.
    Men du visar att man inte behöver favors å allt va d nu heter. Hoppas ni får ett rikigt lyckligt liv tillsammans.

• lillkråkan

Låter som ett jättefint bröllop och alldeles underbart!

• Anemia

Grattis!
    Låter som det vi planerar här hemma! Och det är vårat drömmbrölopp!

• Pentan

WOW vad underbart det lät!! GRATTIS

• Daa

Grattis till äktenskapet. Låter som att ni hade en perfekt dag!

• lillax

Grattis! Nåt sånt där enkelt och personligt skulle jag med vilja ha, kände mig nästan ensam om det här ett tag när jag läst runt lite (ny här)

• countrypie

påminner om våra planer, som bara känns helt rätt!

• Maciebrud

Grattis och du har helt rätt=) Man lär så länge man lever.

• Im yours

Grattis till ett jättefint bröllop!!! Lycka till med allt

• silvera

Grattis!

Men jag känner mig lite motvalls när jag läser din tråd...

"Jag är lycklig ändå!
    Jaha, då har man gift sig (för två veckor sen)! Jag ville bara berätta för alla superstressade brudar att jag är helt överlycklig, TROTS att:"

skriver du, men det tolkar jag som om att du faktiskt hade velat ha ett stort bröllop med en massa blingbling och "onödiga" saker...
    Nu är det kanske inte så, men ordvalen i texten, gör att jag kanske läser in avundsjuka mot andras mer påkostade bröllop, snarare än att jag ser fördelarna med ett mindre påkostat bröllop...

eller så har jag bara en dålig dag idag...

• Fru2009

Silvera:Nä jag tolkar det mer som att "alla andra" här skulle tänka att TS är lycklig "ändå" och "trots allt".

Helt rätt gjort! Äktenskapet blir ju knappast lyckligare för att man hittat exakt rätt turkosa nyans på fjärilarna till bordsdekorationen. Äktenskapet blir heller inte olyckligare om det sedan inte finns matchande ljusmanchetter att köpa!

• Skåne09

Härligt att höra och Grattis så klart!

Satt faktiskt och pratade med ett par vänner i söndags när vi planerade en annan väns svenhippa. Ett par av vännerna hade gift sig hemma i trädgården på fredagen som en överraskning för alla. Vi insåg att i vår krets har 1 par valt ett stort bröllop enligt alla traditioner som finns i Dalarna, inkl folkdräkt, 1 par gjort det i smyg på rådhuset, 1 par drog till Paris och hade sen en fest hemma, det här paret gjorde det i trädgården på sin grillfest, i sept gifter sig ett par i vanlig kyrka och har en "lagom" fest efter... alla sätt är helt fantastiska och passade paren som valde dem. Jag vill inte byta bort det vi planerar och tror heller inte att någon blir förvånad över hur vi väljer att göra vårt. Kvar på listan för oss andra är ju annars Las Vegas bröllopet.. tihi

Svar på tråden Jag är lycklig ändå!