nej jag drack inte heller då vi bestämde oss att försöka och inte min sambo heller, men hon frågade om hon kan dricka på bröllopet och hon kommer inte att vara gravid vid tillfället och undrade om hon borde avstå.
Och vem har påstått att det är ok att dricka då man är gravid?
Usch då man är gravid så har jag NOLLTOLLERANS med det mesta, tobak, alkohol, kaffe, droger osv.!!!
tonårsmorsa skrev 2008-08-24 14:32:17 följande:
Att dricka alkohol för att man blivit gravid "av misstag" tycker jag är en sak, men att fortsätta dricka när man planerar graviditet kan jag inte förstå. För mig var det nolltolerans från den stund vi bestämde oss - både vad gäller alkohol och tobak. Att fostret inte skulle påverkas av ett glas vin då och då är verkligen korkat att påstå. En liten person påverkas mer än en storväxt. Själv blir jag berusad väldigt lätt (1 glas vin räcker) och ett litet foster påverkas naturligtvis ännu mer, alltså redan av första glaset. Därmed inte sagt att det leder till fosterskador, men varför riskera en annan människas framtid! När man har "möjlighet" att upptäcka graviditet är väldigt individuellt. Min första graviditet kändes redan efter 3 dagar. Den andra visade sig genom utebliven mens. Men för endel kvinnor kommer förlossningen som en total överraskning!