Vanliga fråga säkert men behöver
hjälp.
Vad använder för program när gör era inbjudningskort?
Satte mig med microsoft office word men eller hur:)
Behöver hjälp och tips!
hjälp.
Vad använder för program när gör era inbjudningskort?
Satte mig med microsoft office word men eller hur:)
Behöver hjälp och tips!
Jag har gjort våra inbjudningskort i ett vanligt word-dokument, funkar hur bra som helst tycker jag. Först gjorde jag framsidan på en sida i dokumentet sedan själva inbjudan på nästa "papper". När jag skrev ut fick jag först skriva ut första sidan sedan stoppa tillbaka alla papper i skrivaren (rätt vända dock - kolla vilken sida skrivaren skriver på pappret så det blir rätt) och så printa ut sidan två.
Hoppas du blev hjälp av det..
vi använde word också, men vi gjorde som 4 kort och la i en ask (se mitt bildgalleri) och klippte A4:at i 4 delar med skärmaskin.
Jag säger bara en sak: Se om du kan få ned publisher på datorn. Sååå mycket enklare allt blev! Dessutom kommer du ha stor hjälp av det när det blir dags att göra vigselprogram och festhäften om ni ska ha sådana för då är word rent omöjligt!
nej skrev ut och delade sedan.
Men om du har mindre papper så kan du ju alltid i utskriftsformat ställa in hur stort papper du vill ha.
Hur fixar man det då? Kan man ladda ner från nätet? Var i så fall?
Tack!
puff
Det går att köpa men jag tror man kan ladda ned det också. Jag fick det med mitt officepaket till datorn.
Hej!
Där finns många amatörer som är duktiga på sådant, är du osäker på ifall du ska göra det själv är det många som gör det gratis till dig för övning t ex. Men ska du göra det själv är det enkelt med Publisher.
När man köper en dator genom t ex dell, då brukar man få med någonting som heter Pro Office paket, där b la word finns, så har du det installerat så har du garanterat Publisher också!
Gå in på startmenyn, klicka sedan på alla program.
Sen letar du upp en flik som heter "Microsoft Office", leta sedan upp där Publisher! Säg till om du behöver mer hjälp! :)
Då ska jag kolla det, tänk om jag har det...
Skriv gärna sen om du har det, man blir ju nyfiken! :D
I och med att jag behärskar photoshop och InDesign kommer jag att använda mig av det då det är dags att fixa allt inom kort och så.
Behöver ni hjälp med något, så skriv i min gästbok eller inboxa mig, för jag tycker det är bara kul att dona i photoshop!
man kan ladda hem en gratis testversion av publisher. då har man 60dagar på sig...det ska jag testa!!
hur får man rätt text på rätt plats?? jag vill ha ett A4 delat på höjden och vet att om jag vill ha text på alla sidor så blir de tju typ sid 1 och sid 12 på samma papper...någon som förstår mig??
Om du skriver i Publisher så löser den det automatiskt. Det du ser på skärmen är så det ser ut i häftet sedan och i förhandsgranska ser du hur varje papper ser ut när det skrivs ut. Vi har gjort i Publisher och det var kanon!!
Fråga om du undrar nått!!