• MrsSeptember

Har roligt med presentationen av gästerna

Andra kanske har gjort samma sak tidigare, det vet jag inte. Jag och min blivande hade då jätteroligt igår när vi satt och knåpade ihop något om varje gäst. Vi är bara lite rädda att andra inte uppskattar det.
    Ex.

Min kusin som är sjuksköterska:
    Kvällens syrra (Till två av gästerna samt 10 patienter på Neurologen)

Min svåger som är steward:
    Kvällens säkerhetsinstruktör (Utgångarna finns där, där, här, där, här och där...)

Min faster fär förskollärare:
    Kvällens ordningsvakt (Mot kvällens slut är vi alla barn)

En vän som är läkare:
    Kvällens doktor (Dagen efter: "Ta två alvedon, blir det inte bättre så skyll dig själv")

Jag är helnöjd, men vad tycker ni?

• Svar på tråden Har roligt med presentationen av gästerna
  • Saltakatten

Jag tycker att de är roliga. Som sagt, problemet är att veta om t ex kvällen syrra eller kvällen säkerhetsinstruktör uppskattar det. Svårt att säga. Fast jag tror inte någon tar illa upp.

Kör på det, lite annorlunda än många andra gästpresentationer.

• solsystem

Kul, finns ingen anledning för någon att ta illa vid sig för det ni har skrivit, det är ju inte alls elakt:)

• MrsSeptember

Hela min släkt är retsamma typer så kommer inte att ta illa up. Några av de vi har skrivit är lite elaka kanske ;D

• PennyJenny

Förstår inte varför någon skulle ta illa upp, det fattar man ju att det är skrivet med glimten i ögat. Tycker de var kul. Speciellt stewarden.

Vi hade tre saker om varje person typ "nr3 - brudens far som numera sitter fast på cykeln när han inte kollar mjölken eller rullar boll. " Pappa har börjat cykla, jobbar på mejeri (mjölken) och är ordförande i en fotbollsklubb (rulla boll). De var som regel fyndigare. Men på svägerskans sambo kom vi inte på tre saker och när vi frågade henne ville hon hämnas på honom så hon sa: Ljug! de hade nämligen varit på bröllop där det om henne stod något i stil med "trebarns mor och austronaut som varit med i melodifestivalen". Totalt ljug. Han hade när kompisarna frågade inte orkat komma på något och bad dem hitta på något. Han ficks om hämd att han var intresserad av ryska 40-talsbilar och såg inte att det stod på honom. Han fattade inte alls varför min farbror envisades med att prata om bilar med honom hela kvällen. *s*

Och skulle vi göra om den idag så och skriva tre saker om varje person så hade alla fått något påhittat i sin.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag tycker det låter super häftigt

PennyJenny nä va häftigt*asg* lite kul faktiskt *skrattar*

• MrsSeptember

Hehe, så kul =) Det skulle också funka!

Jag har faktiskt ljug på 2-3 stycken i alla fall, men det är mer internskämt.

• LottaAnders

Jag tycker oxå att det var jättebra. Önskar jag hade orkat hitta på nåt sånt men jag tyckte det var svårt, när man inte känner alla så bra. Vi skrev typ såhär. ... vän till brudparet och gift med ... Pratar helst om tjockleken på slangen och om fotboll.
    ( Fotbollsintresserad brandman.)
    Alltså två saker som person en gärna pratar om. Inte så kul men lite lättare.

• mumrik

Jag har skrivit långa romaner om vissa (nära vänner) som man känner bra och tre rader om andra som jag inte känner alls. Sånt är livet, och med lite feststäming i kroppen kommer ingen att ta illa upp.
    Lycka till!

• BlivandeFruShead

Va roliga undrar om man skulle kunna komma på det till våra gäster min m2b är ganska fyndig o rolig hmmm det blir att bjuda lilla gubben å whiskey ikväll och se om jag kan få han att klura ut lite kul.

• MrsSeptember

Hehe, whiskey är nog ett supertrick =)

• sommarbrud2010

Hehe blir som på jul. Vi har som tradition att man den 23:e kollar på uppesittarkvällen, dricker glögg och rimmar. Dagen efter märks det ganska väl vilka rim som är rimmade efter 1:a, 2:a eller 3:e flaskan glögg :P

• MrsSeptember

Hahaha, så härlig tradition, den ska jag apa efter =)

Svar på tråden Har roligt med presentationen av gästerna