• MammaMu78

Enkla inbjudningar ??

Vi kommer ha ett litet, mysigt och enkelt sommarbröllop.
    Jag har dock svårt att hitta enkla inbjudningar. Snälla hjälp mig!
    (jag vill inte göra själv, så visa gärna bilder eller länka till "köpes"-kort)

• Svar på tråden Enkla inbjudningar ??
  • lillP

Så lite så När du kommer in på Papprika får du klicka på "vi fixar". De gör inbjudningskorten åt en, om du vill ha handgjorda men inte göra dem själv

• MammaMu78

Tar gärna emot fler tips

• tolonta

Många fotosidor kan man ju göra med både bilder och text, en sådan kanske kunder vara något. Man kan ju ha andra bilder än just foton, om man hellre vill det...

Här är ett exempel: www.qpix.se/design/JbYPeN8ejvHUKf

• Sanfor

Du skrev iofs att du inte ville göra själv, men om du vill ha enkla kort är ett förslag att köpa fint papper och skära ut till A5 (alltså halv A4) vika, och köpa en stämpel. Sedan stämplar man framsidan och vips är det klart!

Sen kan man skriva själva inbjudningstexten på datorn, skriva ut och klistra in..

• MammaMu78

Ja det kanske är lätt, men jag föredrar ändå att köpa färdiga kort.

Sanfor skrev 2008-08-15 10:53:32 följande:
    Du skrev iofs att du inte ville göra själv, men om du vill ha enkla kort är ett förslag att köpa fint papper och skära ut till A5 (alltså halv A4) vika, och köpa en stämpel. Sedan stämplar man framsidan och vips är det klart!Sen kan man skriva själva inbjudningstexten på datorn, skriva ut och klistra in..
  • MammaMu78

Ingen som har lite fler tips?

• dockis

På t ex Åhléns och på Akademibokhandeln finns det papper. Just nu har namnet försvunnit ut mitt huvud men de har papper i alla färger och former. Vi tog ett kort, dubbelvikt A4 i lite tjockare kvalité. I den klistrade vi in ett lite mindre än halvt A4 i en annan färg. Sen handskrev jag varje inbjudan. Det blev mycket uppskattat och tog inte så lång tid faktiskt.

Kommer inte ihåg priset heller (jepp, jag är urglömsk) men vi blev så nöjda!

• Timba
    dockis skrev 2008-08-15 19:11:33 följande:
    "....... Vi tog ett kort, dubbelvikt A4 i lite tjockare kvalité. I den klistrade vi in ett lite mindre än halvt A4 i en annan färg. Sen handskrev jag varje inbjudan. ....."
    Det lät som något jag skulle klara av! Har just startat en hjälptråd där jag efterlyser sådana handfasta tips!

Du har ingen bild på inbjudningskorten? Var det bökigt att klippa till det inre pappret?
  • dockis

Nä, jag hann inte fotografera innan jag skickade. Det var inte bökigt alls. Efter 4-5 st hade jag fått in tekniken. Jag använde mig av mönstrade saxar som jag köpte på Clas Ohlson. Först klippte jag och mätte en ganska noga som jag använde som en ungefärlig mall. Det gick jättebra.*S*

Svar på tråden Enkla inbjudningar ??