• lillP

Se hit alla nyfikna! =)

Nu har jag äntligen gjort klart designen på våra inbjudningskort! Första provkortet är klart... Det är nu jag är nöjd att jag bara ska göra knappt 30st till

Tycker själv att det är så kul att se andras grejer, tänkte att det är dags att bjuda tillbaka www.brollopstorget.se/hem/lillp/galleri.php

När vi ändå är igång kan ni väl visa era också, så samlar vi ihop dem. Har funnits nån liknande tråd tidigare om jag inte missminner mig..

• Svar på tråden Se hit alla nyfikna! =)
  • blacknwhite

Jättefina!
    vi har nog samma tema
    har oxå bilder på mina,
    fattas lite stämplar på sidorna bara,
    men dom är praktiskt taget färdiga äntligen

• lillP

Vad kul att ni gillar dem

blacknwhite: vad avancerade dina kuvert ser ut! hur har du gjort dem?

• blacknwhite

Tack, gjorde en mall, sedan skar jag ut efter den i cremefärgad kartong, o 'fodrade' med vinrött papper. Stämplade o embosserade hjärtat på insidan o texten på utsidan. Satte sedan dit en hjärtenit i guld. Sen är det bara till att vika o klistra ihop.
    det tar lite tid

• lillP

det låter verkligen som det krävs lite tid... tyckte det var jobbigt att vika inbjudningskorten

Vad har du för storlek på korten, är de a5 eller mindre? Om de är a5, köpte du typ 50x70ark till kuverten då? Har inte några kuvert än, därför jag är så nyfiken

blacknwhite skrev 2008-08-15 09:21:41 följande:
    Tack, gjorde en mall, sedan skar jag ut efter den i cremefärgad kartong, o 'fodrade' med vinrött papper. Stämplade o embosserade hjärtat på insidan o texten på utsidan. Satte sedan dit en hjärtenit i guld. Sen är det bara till att vika o klistra ihop.det tar lite tid
  • blacknwhite

Menar du cellofanpåsarna?
    jag gjorde inbjudningskorten på måfå tror det blev 13 * 10 när det är stängt.
    sedan fanns det cellofanpåsar som passade bra på panduro.
    Dom har olika storlekar

• lillP

ah, okej. då vet jag vilken storlek. tänkte på det innanför cellofanpåsarna med utanför kortet, vilken storlek på arken du använde när du vek dem

• blacknwhite

aha!
    ja...jag vet inte vad storleken heter...
    det var stora kartong ark, där jag kunde få ut 3 st lådor.
    insidan tog jag a 4 papper eftersom det inte var nödvändigt att allt skulle täckas.

• TesshjärtaFred
    lillP skrev 2008-08-14 22:48:15 följande:
    Nu har jag äntligen gjort klart designen på våra inbjudningskort! Första provkortet är klart... Det är nu jag är nöjd att jag bara ska göra knappt 30st till Tycker själv att det är så kul att se andras grejer, tänkte att det är dags att bjuda tillbaka www.brollopstorget.se/hem/lillp/galleri.phpNär vi ändå är igång kan ni väl visa era också, så samlar vi ihop dem. Har funnits nån liknande tråd tidigare om jag inte missminner mig..
    Jättefina! En fråga, hur gjorde ni hjärtana på utsidan? Är så otroligt dålig på allt sånt här.
    Var köpte ni papper och vad kostade alltihopa? /Frågvis =)
Svar på tråden Se hit alla nyfikna! =)