• WildWife

Hjälp med bordsdekoration!

Hej!
    Jag hoppas att någon fantasifull och pysslig själ där ute kan hjälpa mig då jag fått idétorka! Gifter mig om två veckor å har noll koll på hur vi ska duka. Vi ska ha murgröna på borden så långt är det klart men sedan behöver vi något högre, typ vaser eller något men då vår budget är lite tight har vi ingen lust att lägga en massa pengar på vaser eller ljusstakar.. vi ska duka 21 bord så det kan ju bli lite dyrt.. någon som har någon idé? *hoppas* *hoppas*
    tänkte bara tillägga att våra färger är brunt och silver något inslag av rött funkar också då min brudbukett kommer bestå av röda nejlikor...

• Svar på tråden Hjälp med bordsdekoration!
  • galaxen

Kolla på "dukningstips" i högerkolumnen

• blacknwhite

Ni kanske kan ha höga vinglas med sand i + varannan värme ljus och någon blomma (samma som buketten.)
    Inte så avancerat kanske men å andra sidan kostar inte så mycket heller

• blacknwhite

kan ju ha olika höjder på glas i öar , så blir det lite 'mer'

• T RO

Jag gillar låga dekorationer, då ser man sina bordsgrannar.

Men annars är det fint om man har upp occ ned vända vinglas, där du lägger en blomma eller så i glaset och ställer ett värmeljus eller litet blockljus ovanpå glaset.

Sedan kan du välja att ha vinet i karaffer (dessa är ju lite högre) så kan du dekorera dem med sidenband och hjärtan på tråd runt "halsen". Blir väldigt stiligt.

Var på bröllop för ett tag sedan och där hade de kandelabrar. Väldigt stiligt, men jag såg inte de som satt mitt över förrän lagom till efterrätten när ljusen hade brunnit ner

• WildWife

Tack så mkt för alla tips! Hur skulle man klara sig utan BT å alla er som ger tips å ideér?!

Svar på tråden Hjälp med bordsdekoration!