Jag kände precis som du innan vi gifte oss, jag ångrade verkligen att vi bjudit in en massa folk på fest och önskade att vi gjort som jag alltid hade drömt om dvs stuckit iväg och gift oss själva någonstans. Vill folk vara med får dom själva betala sin resa osv. Tyvärr är min svärmor och svärfar ganska fattiga och det kändes orättvist när jag vet att både min mamma och pappa skulle ha råd att hänga på om dom ville men inte svärföräldrarna. Jaja så det slutade med en fest och jag hatade hela upplägget (superstressad), verkligen inte min grej alls. Vi hade ett härligt bröllopsdag och fest men såhär i efterhand så önskar jag nog ändå att vi bara skitit i allt och stuckit iväg för oss själva.
dufvan skrev 2008-08-13 10:00:13 följande:
Vi har redan sagt till alla som är bjudna att vi ska ha bröllopsfest och alla är jätteglada. Vi med. Först ville min kille att vi skulle åka själv aoch gifta oss, men jag ville dela dagen med min familj och närmaste vänner. Men nu kan jag få känslan av att allt blir så mycket och att ligger på oss att festen, middagen blir bra. Min mamma sade i början att fest MÅSTE ni ha! Varför ska hon alltid lägga sig i?? Det skulle vara skönt att ha mingel kanske här hemma och sen bara fly utomlands!!Men det känns som att alla kraven man har på sig säger att så gör man inte..