• dufvan

Ibland får jag lust att bara gifta mig i smyg och sen fly utomlands!

Vi har redan sagt till alla som är bjudna att vi ska ha bröllopsfest och alla är jätteglada. Vi med. Först ville min kille att vi skulle åka själv aoch gifta oss, men jag ville dela dagen med min familj och närmaste vänner. Men nu kan jag få känslan av att allt blir så mycket och att ligger på oss att festen, middagen blir bra. Min mamma sade i början att fest MÅSTE ni ha! Varför ska hon alltid lägga sig i?? Det skulle vara skönt att ha mingel kanske här hemma och sen bara fly utomlands!!
    Men det känns som att alla kraven man har på sig säger att så gör man inte..

• Svar på tråden Ibland får jag lust att bara gifta mig i smyg och sen fly utomlands!
  • avil

haha..just därför far VI till cypern!!
    Ingen vet nåt.

• Tooticki

Jag tycker att ni fortfarande kan ändra er, så länge ni är tydliga. Vi valde att ha ett litet bröllop med bara mingel efteråt med bubbel ocgh snittar. Det var mycket uppskattat. Det är fler än man tror som tycker att trerätters middagar med långa och många tal är tråkiga och enformiga.

• Silva79

Jag kände precis som du innan vi gifte oss, jag ångrade verkligen att vi bjudit in en massa folk på fest och önskade att vi gjort som jag alltid hade drömt om dvs stuckit iväg och gift oss själva någonstans. Vill folk vara med får dom själva betala sin resa osv. Tyvärr är min svärmor och svärfar ganska fattiga och det kändes orättvist när jag vet att både min mamma och pappa skulle ha råd att hänga på om dom ville men inte svärföräldrarna. Jaja så det slutade med en fest och jag hatade hela upplägget (superstressad), verkligen inte min grej alls. Vi hade ett härligt bröllopsdag och fest men såhär i efterhand så önskar jag nog ändå att vi bara skitit i allt och stuckit iväg för oss själva.

dufvan skrev 2008-08-13 10:00:13 följande:
    Vi har redan sagt till alla som är bjudna att vi ska ha bröllopsfest och alla är jätteglada. Vi med. Först ville min kille att vi skulle åka själv aoch gifta oss, men jag ville dela dagen med min familj och närmaste vänner. Men nu kan jag få känslan av att allt blir så mycket och att ligger på oss att festen, middagen blir bra. Min mamma sade i början att fest MÅSTE ni ha! Varför ska hon alltid lägga sig i?? Det skulle vara skönt att ha mingel kanske här hemma och sen bara fly utomlands!!Men det känns som att alla kraven man har på sig säger att så gör man inte..
  • avil

VI känner ju att vi gör rätt.....men vi är faktiskt lite rädda att våra föräldrar kommer att bli sura.De väntade att vi skulle vigas i samband med våra barns dop,men så blev det inte..Så de har liksom väntat på detta.
    Känner att det är oss alla "väntar" på nu. o så blir de snuvade på det hela.
    Jaja..

• dufvan

Avil - vet ingen om att ni är gifta??

• avil

Vi är inte gifta än.Vigs den 15 sep på flygplatsen,o sen far vi till cypern o har en vigselcermoni där.
    Nä,ingen vet!!
    (bara 2 av våra vänner som bor LÅNGT från oss,pga att vi ville de skulle följa,men de kan inte av olika anledningar...)
    Men inte våra familjer!!

• EllaM

Vi gifter oss hemligt med bara närmsta familjen närvarande. Ingen annan vet något och de har varit jätteduktiga på att hålla tyst. Efter vigseln kommer vi äta en läcker tre-rätters, dricka gott vin och sedan äta bröllopstårta, bara vi och våra föräldrar och syskon. Dagen efter åker vi iväg på en liten bröllopsresa. När vi kommer hem får folk reda på att vi gift oss, vartefter vi träffar folk och ryktet sprids. Vi kommer inte att ha någon fest. Det blir precis så intimt, litet och perosnligt som vi vill ha det och så lägger vi alla pengar på os själva med fantastiska ringar, påkostad mat och hotell för oss och familjerna och en liten bröllopsresa med guldkant.

Klart ni kan ändra er! Jag skulle då inte bli sur om jag var bjuden och brudparet ändrade sig, snarare bara glad för deras skull!!

• pollie

Avil: Jag tror att jag frågat dig detta förut, men du får gärna svara igen.

HUR ska ni berätta det för era föräldrar? Jag är också lite rädd att mina föräldrar kommer bli sura att vi "smiter" iväg och gifter oss... Känns lite konstigt att ringa upp och säga "Hej mamma, vet du var... Vi har gift oss"..

• avil

Ja,vi funderar på att antingen:

*Be alla komma på fika då vi kommit hem,o tex bjuda på kaffe o en tårta med ett brudpar på toppen ,DÅ är det väl nån som fattar?!

* eller be alla komma o se vår semestervideo-o där får de se vår vigsel,för vi ska spela in den alltså...

*plus att vi nog sätter in en annons det datumet vi kommer hem,där det står att ..bla bla,den o den dagen vigdes XX o XX typ...

Svar på tråden Ibland får jag lust att bara gifta mig i smyg och sen fly utomlands!