• a wife to be

F*N också......

Satt och skrev ut alla festprogrammen igår, och ser till min stora fasa idag att det är ett fel i dom. När vi var och bestämde mat så fick vi ju även skriva vad vi ville ha för dricka. Vi fick menyn och där stod till deserten TVÅ olika sorters vin, vi ska ju bara ha ett, vi hade antagligen inte bestämt oss då. Shit ska jag behöva skriva ut nya? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden F*N också......
  • Nancy Drew

Struntat i det? Om någon frågar vad det andra vinet tog vägen så säger ni bara att det kom bort.
    Eller ser det väldigt fult ut i programmet?

• lottis77

Om det bara är att det står två viner istället för ett hade jag inte tryckt om allt. Hade försökt ta ett djupt andetag och sedan bestämt mig för att släppa det. Tror inte att det är någon som kommer reagera på om det står att det ska finnas två olika sorters viner i festprogrammet och det sedan bara serveras ett... Dessutom brukar det stå så mycket annat kul i festprogrammen så det är oftast det man lägger fokus på.

• a wife to be

Det ser ut så här:

Efterrätt

Glassbomb Napoleon med frukt
    Dryck: Amfora Muscat dA´lexandrie Cypern eller
    La Salle Muscat Kalifornien

• Mrs Robin Hood

Strunta idet. När ni kommer till desserten är det ingen som tänker på att det stod ju två vin i häftet varför får vi inte välja.

• BrudSeptember2008

Strunta i det!

Ni kanske menade att ni skulle välja ETT av dessa att servera, men inte hade bestämt er när det trycktes?;)

• IdaÄlskarLennart

jag hade strykit över det och skrivit "1 sorts vin" istället med vanlig pänna. eller så skulle jag helt enkelt ha struntat i det.

• IdaÄlskarLennart

stryk över det vinet som inte finns med en pbläckpenna eller nå
    a wife to be skrev 2008-08-12 10:42:02 följande:

Det ser ut så här:EfterrättGlassbomb Napoleon med fruktDryck: Amfora Muscat dA´lexandrie Cypern ellerLa Salle Muscat Kalifornien
  • a wife to be

Ja, så får det bli, antingen struntar vi i det eller så stryker vi över det med en smal svart tuschpenna.

• Hofsan

Stryk över det med vit tipex roller.

• kuliJuli

fixa en pritt tipex roller!!!!! Retucherar perfekt och det kommer knappt synas

• a wife to be

Tack, det ska jag göra!

kuliJuli skrev 2008-08-12 12:34:31 följande:
    fixa en pritt tipex roller!!!!! Retucherar perfekt och det kommer knappt synas
  • PennyJenny

Hade struntat i det och ev låtit toastmaster säga vilket som serveras och att det blivit fel. Tror knappast någon kommer att tycka att det var en dålig middag på grund av att de inte kunde få det andra vinet.

Vi satt på vår bröllopsmiddag och såg hur det serverades fel rödvin till varmrätten. Det var inte alls den sorten som vi valt ut och beställt på systemet. Vi hade däremot verkligen tur, för det var ett vin i samma stil och vid en senare smakning var det inte mycket som skiljde dem. Det visade sig att vid beställningen hade tjejen på systemet slängt om siffrorna i artikelnumret och vi dubblekollade inte vad som var i lådorna när vi hämtade ut vinet. Kunde ha gått riktigt illa. Men ingen märkte det. Så släpp den där saken.

• nennesjuttioåtta

låt det vara, stryk INTE över för då syns det ju!!!! Om någon frågar så var ni tvugna att trycka menyn före det var bestämt.

• AnAngel

Låt det vara, ingen tänker på det... och gör någon det så kan de ju sitta där och klura på det... haha...

Svar på tråden F*N också......