• propp

När skicka tackkort?

Hur lång tid efter bröllopet är det brukligt att man skickar tackkort till gästerna?

• Svar på tråden När skicka tackkort?
  • lillP

har för mig att det är 1-2mån efter. Själv tycker jag 2mån känns för sent.

• annalovquist

Så snart som möjligt tycker jag, men etiketten säger nog inom 3 månader...

• Tooticki

Vi skickade veckan efter bröllopet, vi var rädda för att vi bara skulle skjuta på det annars. Jag hade köpt kort, kuvert, pennor och blommor att klistra på innan bröllopet så vi skrev korten på måndagskvällen och skickade dem på tisdagen.

• Nalle Puh 40

Var på kompisars bröllop 10 maj och har fortfarande inte fått något tackkort, personligen tycker jag att det är lite dålig stil...

• lbmarbrg

Vi gifte oss 12 juli och har precis beställt tackkort. Räknar att kunna skicka ut dem i slutet av nästa vecka, alltså 5 veckor efter vårt bröllop.

• Fiafis

Vi gifte oss i lördags och ska välja kort idag och skicka efter så vi kan göra det så fort som möjligt. Vill gärna ha det klart snabbt annars vet jag att det kommer ta jättelång tid för mig...

• sviiden

Vi skickade dem ganska exakt två månader efter festen. Tyckte att detta var en lagom tidtabell, då vi åkte på resa direkt efter. Beställde fotografierna när vi fått dem, vi hade inte förberett någonting före bröllopet, allt gjordes efteråt.

• mammajs

Vi gifte oss i fredags och ska försöka göra det så fort som möjligt för annars kan det bli att jag skjuter på det

• hjartan

Vi har ännu inte fått iväg våra trots att vi gifte oss den 31:e maj. Vill få iväg dem snart, men vi har fått dem tryckta som ett vanligt dubbelkort av vår fotograf därav att det har tagit sådan tid, tyvärr. Började skriva igår.

• curlysue

Har läst att man helst ska skicka dem inom 1 mån....vi gifte oss den 2 augusti å har skickat iväg alla tackkort idag.

• Pumpkin

Vi gifte oss 5 juli och än har vi inte fått iväg dem. Fick själva fotona förra veckan och letar nu som galningar efter passande vikta kort. Åker iväg på bröllopsresa nästa onsdag och hoppas att vi ska hinna få iväg dem innan dess.

Svar på tråden När skicka tackkort?