• mammajs

Nu är jag fru! :-D 080808

Jösses, vilken dag/kväll/natt jag haft! Det hela började med att maken lät mig få sova ut till kl.10 (jag har inte kunnat sova på nästa 2 veckor). Efter det började vi förbereda hemma och åt sedan lunch på en restaurang, jättemysigt. Efter det hämtade jag brudbuketten och makens corsage, åh vilken fin bukett! Jag älskar den och nu hänger den på tork. :)

Väl hemma igen blev det lite stress med dusch, rakning, sminkning, påklädning, nyvaken och pga det lite grinig 2-åring. Så vad tror ni händer när jag satt på mig klänningen?! Jo halterneckbandet håller på å lossnar! (de sydde dit halterneckband för klänningen var axelbandslös innan), så det blev lite panik men vi löste det med att nåla fast. Ganska stort irritationsmoment vill jag lova (ska berätta det för butiken!) Vi hann precis till rådhuset i tid. Hela ceremonin tog 30 minuter. Lagomt för det var säkert 30 grader varmt därinne ;) Det blev nån miss lite här och var pga nervositet, men det gjorde inget. Vi hade världens gulligaste vigselförättare, hon var underbar! Jag fick fokusera att inte titta på min mamma under själkva vigseln får tårarna sprutade på henne och jag ville inte förstöra mitt smink.

Efter vigseln tog vi massa kort, både inne i rådhussalen och ute på trappen, bredvid bilen vi åkte i (Impala cab -62 - superfin blå!) och sen åkte vi iväg cabbat över stan och vidare mot stället vi skulle ta kort. Tog massor med kort bredvid en älv och efter det åkte vi hem till oss för att vänta medan han som tog kort åkte till festlokalen för att fota gästerna som anlände. Lagom till att vi skulle bege oss till festlokalen spricker det upp rejält och lite senare blir det strålande solsken! :D Underbart!

Vid festlokalen kastades det ris på oss och togs massa kort (det var ju bara våra familjer som närvarade vid vigseln), kramades och pratades. Maten var helt ljuvlig, tårtan likaså! Vi hade presentöppning inför alla och jösses vilka fina/bra grejer vi fick.

Efter presentöppningen dök anslöt massor av andra kompisar till oss upp och sen började festen. Vi höll igång till 4 imorse och vi hade kunnat hålla på i 4 timmar till, ingen var särskilt trött och alla var så glada, men vi kände ändå att vi ville få lite sömn så då åkte vi till lägenheten vi skulle sova i.

Vi hade en riktig kanondag och 080808 var en riktig turdag för oss på alla sätt och vis speciellt med tanke på vädret.

Har inte sett korten min systers pojkvän tog (han är amatörfotograf) men han sa att de blev jättebra och att det blev 400 st kort tagna. Ska bli spännande att se.

Vill ni redan nu se hur vi ser ut kan ni göra det här (makens bror tog det):jobs.blogg.se/images/2008/p8080085_14708381.jpg

Obs att jag ser lite stel ut men vid det laget har jag smilat så mycket att jag har kramp i käkarna. Vi ville ta några sista kort i solen också (kl är ca 20:30).

Orkade ni läsa hit var ni duktiga! Dagen gick alldeles för fort men det finns förevigad både med filmkamera och massor med kort.

• Svar på tråden Nu är jag fru! :-D 080808
  • J G E

Grattis, låter som en jätte fin bröllopsdag!

• cesseny

Grattis! Vilken härlig dag ni fick!

• Bojji07

Grattis!!! Gifte mig 080808 med och min dag var jag nog lika nöjd med hade inte kunnat vara bättre....vi fortsatte dessutom med fest 080809 då vår son fyllde ett! Lycka till i framtiden'1

• Eriks fru

Stort grattis!! Sköt om varann!!

• mammajs

Tack för alla grattis! Vi är så nöjda med vårt bröllop!

Svar på tråden Nu är jag fru! :-D 080808