• B & S

Bråttom! hur lång tid tar dessa byten och anmällningar?

Hej

Vi har inte så mycket tid kvar till bröllopet och vi har inte ens gjort hindersprövningen än pga den är tidsbegränsad o vi har relativ god tid på oss för just den men.....

Hur lång tid tar alla dessa igentligen (så många olika svar jämt i trådar)?:

1) Hindersprövning, är det olika beroende på månad med tanke på alla sommarbröllop ända in i Sep och de får mer att göra på kontoren då.

2) Namnbyte hos PRV för ett helt nytt efternamn, jag har ringt och frågat i förväg om alla 3 är sökbara och det var dem men fråga är om de godkänns. Det är bara jag som ska byta till nytt så ska han ta sen.

Frågan e om det går igenom innan vigseln och att jag kan lämna efternamns anmällan (med det nya om det hinner bli godkänt) till vigselförrättaren istl för ihop med hindersprövningen.

Ska skicka iväg ansökan om nytt namn imon (fre) och funderade på o lämna in hindersprövningen med...
    Vigsel datum: 31/10

HELP! PLZ :D

• Svar på tråden Bråttom! hur lång tid tar dessa byten och anmällningar?
  • hgav

Vår hindersprövning tog ca 2 veckor och jag skickade in den i början av juli. Efternamnsbyte vet jag dock inte för det har vi inte gjort.
    hindersprövningen är ju bara begränsad till 4 månader så om ni ska gifta er den 31/10 kan du väl lika gärna skicka in den nu
    = en sak mindre att oroa sig för längre fram

• EllaM

Vi fick nyss vår hindersprövning, och det tog nog bara en vecka lite drygt att få den.

• Tooticki

Vi fick vår hindersprövning efter 1 vecka, i februari.

Kan inte PRV svara på hur lång handläggningstiden är för ett nytt namn?

• B & S

jo jag tror ja få ringa dit igen en 3e gång...tycker säkert att de va en tjötig person som ringer stup i kvarten! :P hahaha...

Svar på tråden Bråttom! hur lång tid tar dessa byten och anmällningar?