• brudnanna

hjälp!familjebråk innan bröllop!

hej! snälla vad gör man om man vet i förväg att min far samt BG mor ej kan sitta bredvid varandra vid honnörsbordet, ett oförglömligt bråk för några veckor sedan har startat detta problem(bråket gällde mig, så jag förstår min pappa)
    samma sak gäller även min mor och BG far men där kan det funka helt ok!
    Måste man följa tradionen när det gäller placeingen vid bordet?
    jag tänkte att mina föräldrar kan sitta vid min sida och hans föräldrar vid sin sida! Funkar det??

• Svar på tråden hjälp!familjebråk innan bröllop!
  • Pingst09

Ja det låter väl bättre än att de ska bråka/tjura vid middagen?

• FrökenHoppsan

Absolut! Placera folk så att dom får en trevlig bröllopsmiddag, hellre bryta lite mot etikettreglerna än starta storbråk på bröllopet!!

• brudnanna

jamen , eller hur? men jag är så rädd att detta kommer blåsa upp till nåt nytt?! men jag tror det får bli så...

• Fru Palosaari

det är så vi ska göra på vår dag

• sotj

Absolut!
    Vi gör oxå så, min familj på min sida och hans på sin. Dock inte pga att de inte gillar varandra utan bara för att VI vill ha det så...

• 080808brud

Så sitter vi också eftersom mina föräldrar ses så sällan antog jag att de ville sitta med varann... Man ska inte gör något bara för att dte är tradition...

• valkyriana

skit i traditionen och sätt folk så de mår bra.

• Lillsnufflan

Jag håller med övriga placera dina föräldrar vid din sida och hans vid hans sida. Så slipper ni sitta och vara nervösa för att det blir bråk vid honnörsbordet och alla inblandade får det betydligt trevligare.

• Pankakan

Man får göra som man vill! Det är ert bröllop och ni som bestämmer!!

• 080808brud

Precis pankakan! Jag är så trött på att folk glömmer det viktigaste av allt...att det är VÅR dag! Sluta tala om vad vi kan och inte kan göra. Vill vi ha tryckare istället för vals så har vi det. Skulle vi vilja gifta oss i Kalle Anka kotym hade vi gjort det!

• Lissdaniels

Var på ett bröllop för ett par veckor sedan och de hade ingen förälder vid honnörsbordet utan där satt tärnor och marsalkerna närmast och sedan var det prästen samt mor och farföräldrar.

Föräldrarna satt faktiskt längst bort med sina respektive på varsina tungor så allt går

• ns7210

Mina föräldrar går inte heller ihop. Vi har helt skippat traditionen och har våra syskon vid honnörsbordet istället. Mina föräldrar sitter på var sin "tunga", alltså inte ens bredvid varandra. Gör det som känns bäst och försök prata med dem och be dem uppträda som VUXNA. Det är faktiskt ER dag. Lycka till!

• dragonesse

Vi har så komplicerade familjeförhållanden att vi endast satte vänner vid honnörsbordet! Känns jättebra!

• brudnanna

Hej på er alla!
    Jo, så skönt att höra!! Detta är ju verkligen något som är komplicerat och det känns som att detta är den bästa lösningen...
    plus att jag tycker det är en mysig grej att ha mina föräldrar på min sida, och eftersom de är skilda men ändå vänner så tycker jag att det för engångsskull är kul att se dem med varandra!!
    Men det är väl mer BG som känner att traditionen är viktig och samtidigt förstår jag honom, men om dem inte kan bete sig som vuxna människor innan deras son bröllop, då får man stå sitt kast...

• ingenjörsbruden

Ja sätt du din pappa sidan om dig (o att han har din mamma till bordet) så kan dina svärförädrar sitta sidan om din m2b. Funkar hur bra som helst tycker jag!!!

Jag har också tänkt ändra lite på ordningen....pappa o svärmor ska sitta sidan om min m2b o svärfar o mamma sitter sidan om mig.

• cbride

Visst kan du göra så. Vi håller oss inte heller enligt traditionen. vi kommer ha mina föräldrar på min sida och hans förälder på sin sida. Inte för att dem är osams utan för att det blir bäst så bara.

• Alyx

sätt folk så det passar och de har roligt och att det inte blir bråk.
    min man hade inte sin mor med på festen, så istället hade min far min mans farmor till bords vid honnörsbordet!

/Alyx

Svar på tråden hjälp!familjebråk innan bröllop!