• 080808brud

Snabba puckar!

Hej!

Jag och min m2b kommer att ha varit tillsammans 9 månader när vi gifter oss. Vi flyttade ihop efter 2 veckor och förlovade oss efter 6. Gissa om vi fått kommentarer om att det gått fort! Och gissa om vi är less på det! Vi har bara känt direkt att det stämmer på alla plan, att det ska vara vi. Varför måste man följa normen? Varför tror alla att det är något fel när man gör något annorlunda? Jag vet att dde flesta bar vill vårt bästa men ändå. Varför inte bara önska oss lycka til och hoppas att det håller?

• Svar på tråden Snabba puckar!
  • f1bride

De kanske bara bryr sig om er? Och vill inte att ni ska förhasta er? Älskar ni varandra nu och vill gifta er, så borde ni ju "kunna vänta" och gifta er lite senare? Kan tänka mig att de som kommenterar tänker så. Fast det är ju ert beslut, oavsett vad de säger och tycker! Replikera som du skriver, att ni vet vad ni vill och att de borde lyckönska er istället - för det är inte deras problem om äktenskapet inte håller (såtill vida att det inte är det).

Lycka till!

• påskharen

Jag önskar Er all lycka på Er stora dag och många underbara år tillsammans.
    Gifter man sig för fort blir det tjat om det och gör man som vi och väntar i 9 år då blir det tjat om det istället, undra egentligen hur länge man ska vara tillsammans för att alla ska vara nöjda?

• feministbrud

Min alldeles egen norm var att aldrig flytta ihop med någon tidigare än ett år och aldrig flytta in hos någon. Jag och min blivane man flyttade ihop efter tre månader och jag sa upp min lägenhet i gbg (efter att ha hyrt ut den i två månader) och flyttade in i hans lägenhet i sthlm. Nu har vi varit tillsamans i fyra och ett halvt år och gifter oss på lördag. Så kan det gå

Det är bara ni som vet om det är rätt. Och som f1bride säger: Lycka till!

• countrypie

är det rätt så är det rätt! en gammal kursare till mig gifte sig när de känt varann i en vecka, och nu har de varit lyckligt gifta i 16 år!

huvudsaken är att ni känner att det är rätt tid! min väns syster var tillsammans i 6 år innan bröllopet, de skilde sig sen efter 5 månader... hur länge man varit ihop spelar ingen roll. vi har varit tillsammans tre år, 3 1/2 vid bröllopet, men redan efter en månad skämtade vi om att åka till las vegas o gifta oss, och det kändes lika rätt då som nu

• 080808brud

Tack för alla gulliga (och intelligenta) svar! Jag tror också att de flesta som kommenterar bara menar väl innerst inne. Men som sagt, ingen annan vet, och vad man än tänkt själv om hur man ska göra så kanske det inte alls blir så när kärleken slår till! Så jag förstår dig precis feministbrud! Och jag känner också par som gift sig efter 7 år, sen höll det inte ens 1 år!
    Kram på er

Svar på tråden Snabba puckar!