• sahe

Se hit, behöver verkligen hjälp!!

För det första har jag väl en dålig dag, eller jag vet inte för nu känns det som jag klagar massor, MEN...

Jag är ensam tärna på min bästaväns bröllop, håller på att planera en möhippa. Lite blandade tjejer, jag känner inte alla men har iaf gjort mitt yttersta för att få kontakt med alla, mailat en massa osv. Nu har jag försökt få ihop några träffar så vi alla kan sitta och planera den stora dagen för vår brud. Men ingen kan någongång. Då försöker jag få till ett möte med de närmsta vännerna till bruden, men det är oxå omöjligt. Så nu får jag planera allt själv, är en bra bit på väg iaf (hoppas jag)

Då kanske jag ska ta upp det jag ville komma till

Dels ska möhippan innefatta en picnic, finns det roliga lekar eller liknande man kan göra tillsammans med eller bruden kan utföra själv under picnicen ?? Eller uppdrag Inga pinsamheter!!! Utan bara roliga saker.

Sen ska hon få spela in två låtar i en studio och sen tänkte jag avsluta med en middag på restaurang + utgång.

Räcker det? Ska man göra något mer? vad kan man göra under picnicen?

Jättetacksam för lite tips, då jag aldrig planerat en möhippa förut.

• Svar på tråden Se hit, behöver verkligen hjälp!!
  • Pidis

Vi hade öl brännboll Skit kul när man börjar bli lite rund under fötterna

• Dristig

Vår brud fick måla ett porträtt av sin blivande och skriva en dikt till honom. Samma sak gjorde grabbarna på svensexan (blivande mannen fick måla ett porträtt av sin brud och skriva en dikt till henne). Resultatet av detta ramades in, både porträtten och dikterna och ställdes på presentbordet på bröllopet så alla kunde se och läsa. Det var jätteuppskattat av både brudparet och gästerna, dels de om varit med på svensexan/möhippan men även av de andra som fick tillfälle se detta. Brudparet har nu det inramade uppställda på en hylla ihop med bröllopsfotot. Blev jättebra!

• Dristig

...ska lägga till att ingen av dem var konstnärligt lagda utan gjorde det bästa de kunde med vanliga färgpennor...

• Tooticki

Något som kan vara kul är om alla bidrar med foton på bruden från när hon är liten/tonåring/är utklädd etc, lite småpinsamma och roliga kort att göra ett album av och skriva kommentarer som man kan titta på tillsammans under möhippan.

Något som är roligt är ju "jag har aldrig", då brukar folk bli lite dragna snabbt också.

Ni kan ordna en frågesport om henne och blivande mannen. "Vem tog initiativ till första kyssen", "När gjorde ni det första gången", "Vem är bäst på att laga mat" etc. Om ni vill kan ni maila frågorna till maken innan så får han ge sina svar så kan ni jämföra sen.

Hon kanske kan få till uppgift att måla porträtt och slja (efter hon har druckit lite).

Kubb, brännboll, volleyboll etc funkar ju som lekar.

• Bamboozle

Du kan göra ett kollage av foton som bruden ska låta folk i omgivningen gissa på vilken som är hennes blivande man. De ska också motivera varför de väljer just den de väljer.

• sahe

ÅÅhh vilka bra tips ni har, jag blir jättepeppad och glad!!! Hihi!!! Vilken tur att jag registrerade mig här

• Ankan80

chokladprovning, ostprovning hemma hos någon är gott och uppskattat.

• Ankan80

Hästridning är också roligt, go cart ..men det kostar ju lite också

• Höstbrud-07

Tipset ovan om frågesport om henne och brudgummen tycker jag är jättetrevligt. Han får då svara på frågorna innan och så får hon säga vad hon tror att han har svarat osv.

• T RO

På en möhippa jag var så hade vi tagit bilder på lite olika killar (vissa som hon kände andra inte) och klippt ut en "ansiktsdel" i taget, typ näsa öron etc, och så fick hon gissa vilka som var henns kille. Sedan sattes de delar hon valde ut ihop till ett helt foto, det blev ett helt bisarrt porträtt för vissa delar är liksom fel, men tjejen som satte ihop det är duktig på photoshop, så det ser ändå ut som ett "vanligt" foto på hennes kille, men det ser helst sjukt ut eftersom vissa delar är fel. Men man ser ändå vem det föreställer så att säga. Hoppas du förstår vad jag menar...
    Skitkul. De har fotot i bokhyllan, och jag skrattar alltid varje gång jag ser det.

• Tooticki

Ni kan ordna en kille som kidnappar henne och kör henne på motorcykel till något ställe där ni möter upp. Hörde om en möhippa där mc-killen hade gått in med hjälmen på och det tonade visiret nere så hon inte ens kunde se ansiktet på honom.

Äventyrsgrejer är ju kul; yxkastning, köra 4-hjuling, skjuta lerduvor etc.

• sahe

Hihi Tack för alla idéer, jag verkligen fått igång min hjärnverksamhet. Tänk om ni alla oxå kunde vara med på Hippan. Hihi.

T RO.. din idé var ju verkligen asbra!! HAHA, skrattar redan!!!

Svar på tråden Se hit, behöver verkligen hjälp!!