• Blivande mrs walker

Nya rödbetor

Jag har läst de gamla rödbetstrådarna och skrattat en del.

(En rödbeta är, enligt 23.7-brud, "en blivande make som kanske inte engagerar sig i bröllopsplaneringen så väldans mycket. De fäller också ganska roliga kommentarer som visar hur lite de faktiskt engagerar sig. Detta skall OBS OBS INTE tolkas som så att de inte vill gifta sig eller att de älskar sina tjejer mindre!!! De har helt enkelt inte förmågan (hittade inget bättre ord)att göra mer.

Uttrycket Rödbetsmän har också lite övergått till att gälla i andra situationer")

Det är så roligt, för min pojkvän vill ABSOLUT inte börja planera bröllop ännu, knappt berätta det för någon och egentligen inte ha något bröllop utan "mer som en fest... fast att vi gifter oss..." - han vill också att det enda vi ska servera på festen är en jättestor gryta Borstj (rödbetssoppa)!

För några dagar sedan sade han att han nog egentligen var alldeles för ung för att gifta sig, så vi flyttade fram datumet en månad så han skulle hinna fylla 24. Då var han nog gammal.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-04 17:49
    Jag msåte ändå påpeka att min pojkvän förmodligen har förmågan, bara inte viljan att engagera sig i några bröllopsförberedelser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-04 22:23
    Varsågod lakritspuck:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m917282.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1048583.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1677678.html

• Svar på tråden Nya rödbetor
  • Lakritspuck

Går det att länka till de gamla trådarna i trådstarten?

Svar på tråden Nya rödbetor