• valkyriana

Rosblad att kasta

Vi ska ha en korg med rosblad att kasta på oss.
    NÄR ska jag plocka av dem från rosorna. Har inte riktigt tid på dagen B, men hur fula blir de om man gör det dagen innan?

Skulle kunna sitta och pula med det mellan fotografen och vigseln eventuellt, med plasthandskar på så jag inte blir missfärgad om händerna...

Vad tror ni- hur har ni gjort/ kommer ni göra?

• Svar på tråden Rosblad att kasta
  • Sommargrönt

Vår blomsteraffär ordnar vår korg dagen innan. Men vi hämtar den inte förrän samma dag. Men de ska alltså hålla sig...frågan är hur korgen förvaras över natten...i kyl kanske? Vet inte det men att det ska gå att göra dagen innan i alla fall...

• anna 2008

Min mamma har lovat att plocka dom på bröllopsdagens förmiddag så slipper jag göra eller tänka på det. Det går väl rätt snabbt att göra men det är skönt att inte behöva tänka på det själv.

• valkyriana

Känner att min mamma har tillräckligt att göra, så även svärmor...
    Men man kanske kunde plocka rosbladen och ha dem i kylen då. hmmm

• valkyriana

Tack för råden föresten!!

• Rebella2

Som florist kan jag säga att du kan göra det dagen innan lägg i en påse o spruta med vatten, knyt ihop den ordentligt, in i kyl, sen är det klart för dagen efter. Lycka till!!

• Rebella2

Lite luft i påsen oxå!!

• valkyriana

Tack!!!! Då kör jag på det!

Rebella2 skrev 2008-08-04 12:14:40 följande:
    Som florist kan jag säga att du kan göra det dagen innan lägg i en påse o spruta med vatten, knyt ihop den ordentligt, in i kyl, sen är det klart för dagen efter. Lycka till!!
Svar på tråden Rosblad att kasta