• sabina1980

nyår?

Är det ngn mer än jag som ska gifta sig på nyårsafton och hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden nyår?
  • Pettis

Hej!! Jag ska gifta mig på nyårsafton, vi har bara bokat kyrkan än så länge. Jag vill väldigt gärna gifta mig på nyår, det enda som är tråkigt med att göra det är att allt blir extra dyrt. Hur går det för dig?

• HurraViSkaGiftaOss

Har ni informerat gästerna? Så dom inte gör andra planer tänker jag..

• Pettis

Ja vi har informerat familj och en del vänner, ska skicka ut inbjudningskorten så fort lokalen är bokad

• sabina1980

jodå allt går framåt...har fått min klänning som är helt underbar, tårtan är beställd, mannens kläder är bokade och sprit och lokal är fixat. Men fick idag dåliga nyheter...den cateringfirman vi tänkt använda är uptagen nyårsafton. Ngn som vet en bra och relativt billig catering i hbg?

• NyårPåIsland

Nja, dagen innan, den 30 december. Vi ska ha ett superenkelt bröllop, helt utan gäster, så vår planering består väl av att boka resa och det är fixat *L*

• Newlimits

Jag ska gifta mig nyår 2010. Börjar planera redan nu. Har lite fundeingar på hur blöt klänningen kommer bli vid utomhus fotografering och vilka skor man ska samt vad man ska ha för varmt ovanpå klänningen?
    Någon som har lite tips eller liknande funderingar?

• Newlimits

Vad är det för något som blir dyrare på nyår?

• Newlimits

Tycker att många lokaler jag kikat på ger billigare priser vinterhalvåret. men kanske catering och sådant äär dyrrare på nyår?

• lillP

Bara för att det inte är så många bröllop på nyår betyder ju inte att det inte är så många fester då Det är stor efterfrågan på catering etc på nyårsafton = priset går upp. Dessutom är det bra ob att jobba på nyårsafton vilket gör att priset för tex serveringspersonal går upp.

Newlimits skrev 2008-09-20 13:01:39 följande:
    Tycker att många lokaler jag kikat på ger billigare priser vinterhalvåret. men kanske catering och sådant äär dyrrare på nyår?
  • Im yours

Hej Newlimits! Vi gifter oss oxå nyårsafton 2010. Jag har kollat lite skor, o ytterkläder. Något finns i mitt galleri, men ska snart byta ut de bilder vi har där. Då kommer det lite mer.

Det vi redan sitter o gör, är gästlistor, ca 100-150 st. Vårt bröllop, nyårsafton. Vi vill att så många som möjligt ska kunna komma. Många är uppbokade ibland flera år i förväg. Så save the date inbjudningar känns viktigt. Vill man ha en viss kyrka, etc, etc så måste man absolut vara ute i god tid.

Nu har vi det bra förspänt med budget. Vi har sagt no limits. Men säkerligen är det så att mycket är dyrare på denna dag. Jag vill t,ex ha lijekonvalger i min brudbukett, o de kommer att kosta minst 40 kr per styck. Enligt årets prisläge.

Vad gäller brudklänningen, om den riskerar att bli blöt, etc. Så var det någon här inne på BT som skrev om att man kan lägga ut något på marken. Typ nått i textilväg, lakan el dyligt. Jag kommer att skaffa härligt varma vinter kängor att ha på mig vid vid utomhusfotografering. Såg ett par jättesnygga som någon här hade köpt via Ebay. Mycket sådant har ju med var man gifter sig. jag tänker på vädret, kyla sånt att göra.

Men visst vore det ultimata att se vackra vita snöflingor singla ner utanför kyrkofönstren. Vi kommer att ha massor av ljus, i alla former.

Det här var en del tänk, *ler. Men vi kan väl spåna lite tillsammans under tiden som följer. Lycka till!

• Newlimits

Im yors: Vad roligt!! Ja jag har ju tänkt mig att det blir kyrkan och festklokal som får prio ett just med tanke på datumet.
    Har inte tänkt mig några save the date kort, har heller inte planerat för lika många gäster som ni har.
    Bra med något på backen, tänkte först vax duk (för att hålla vätan borta)men kom på att det nog blir lite halt =)

Ytterkläder tycker jag har varit svårt gillar inte riktigt de modeller som jag har sett, det finaste var en lång kappa med krage och väldigt få detaljer.

Roligt med någon med samma datum som också börjat planera =)

• Im yours

Ja, det här är ju alldeles underbart. Att planera sitt bröllop. Jag kommer att lägga in några bilder på lite andra ytterkläder senare, *ler. Läste föresten i något inlägg att fotografen brukar ha med dig nått att lägga på marken. Som gör att klänningen inte blir förstörd, etc. Men det är klart att man bör kolla sånt innan.

www.thehouseofnicholas.com

www.Princessbridetiaras.com

www.Wed-shopping.com

www.4baby4us.com

Det här är några länkar för snygga ytterkläder. Ha det bra!

Svar på tråden nyår?