• Tuzzelina

Han valde för maffig ring..hjälp..

Vad gör man när vi valde ringar så tyckte min sambo att han skulle ha en storlek stötte än mig så jag har en ring på 5mm och han en på 6mm igår när vi var och såg på ringarna så känndes inte hans ring rätt...

Vad gör man vi ska förlova oss på fredag och det är ju försent att byta nu och det går nog inte beställt är beställt..
    Men det är ju inte lätt att se i affären exakt hur det blir..
    Desutom har vi köpt ganska dyra ringar tillsamans kostar dom 12000kr...
    Min känns jättebra jag är jättenöjd med min men glädjen ska ju vara dubbel så det känns ju inte alls bra.. allt det roliga känns förstört på något sätt..
    Har pratat med min sambo och han säger att det blir nog bra men vad ska han säga han vet ju hur mycket jag ville det här..
    Snälla någon som varit med om något liknande???
    Allt annat man köper har man ju ångerrätt på hur är det med ringar??? Snälla hjälp...?

• Svar på tråden Han valde för maffig ring..hjälp..
  • BlendaSigne

Ring guldsmeden o fråga om man kan byta den -
    om JA: lämna tillbaka ringen och fixa en "tillfällig ring" som han kan få på dagen. Så ni båda får varsin ring på dagen D.
    om NEJ: förlova er med ringarna på fredag och testa ett par dagar, om han fortfarande e missnöjd så lämna in den.

Not: Jag tyckte själv när vi förlovade oss att ringarna var SUPERSTORA - men dels var man ovan + när ringen är så polerad o fin så känns den större. Därav skulle jag testa i en månad eller så - om de fortfarande känns fel, så lämna in den få den fixasd.

Lycka till!

• Tuzzelina

Tack för svaret nu känner jag mig lite lugnare!

BlendaSigne skrev 2008-08-03 15:52:18 följande:
    Ring guldsmeden o fråga om man kan byta den - om JA: lämna tillbaka ringen och fixa en "tillfällig ring" som han kan få på dagen. Så ni båda får varsin ring på dagen D.om NEJ: förlova er med ringarna på fredag och testa ett par dagar, om han fortfarande e missnöjd så lämna in den. Not: Jag tyckte själv när vi förlovade oss att ringarna var SUPERSTORA - men dels var man ovan + när ringen är så polerad o fin så känns den större. Därav skulle jag testa i en månad eller så - om de fortfarande känns fel, så lämna in den få den fixasd.Lycka till!
  • Nalle Puh 40
    Plummis83 skrev 2008-08-03 07:36:14 följande:
    Borde ju kunna byta och göra ändringar!!!Vi beställde våra ringar och när vi fick de var min för liten och jag fick ändra till en större ring mot en kostnad på 350 kr lr nått sånt!
    Va, fick du betala för det. Ska inte det ingår? (det gjorde det hos oss...)
  • Tooticki

Du tror inte att han kommer vänja sig efter ett tag? Det tar ett tag att vänja sig vid att bära ring, framförallt om den är lite tyngre. Min förlovningsring är 6 mm bred och 2,7 mm hög. Min makes ringar är 5 mm breda/ styck och har en höjd på 3 mm.

• Plummis83

Jo, de sa att jag skulle betala 350 kr (beställde via nätet) dels för att få en ny ring plus frakten!! Men när jag sen fick ringen så fanns det ingen faktura eller nånting med så jag har INTE betalat något... men de sa det iaf!! Nu har det snart gått 1 år å fortfarande inte hört något *skratt*

Nalle Puh 40 skrev 2008-08-04 08:10:51 följande:

Va, fick du betala för det. Ska inte det ingår? (det gjorde det hos oss...)
  • Tuzzelina

om någon bryr sig så blev det bra ialllafall!!!

• BlendaSigne

Jasså, men va bra. Kändes de bättre när ni väl blev förlovade iaf Gött. När blir bröllopet?

• Emmas syster

det känns alltid stort tungt och konstigt med nya ringar om man inte brukar ha

han vänjer sig och 1mm är inte mkt alls

• ingenjörsbruden
    Tuzzelina skrev 2008-08-09 03:01:01 följande:
    om någon bryr sig så blev det bra ialllafall!!!
    Va skönt att det blev bra!
    Om man inte är van vid ring så kan det kännas lite mysko att ha en ring som är 6 mm bred på fingret..... men de vänjer sig!!!

Grattis till förlovningen!
  • Tuzzelina

Det är inte planerat något än, just nu njuter vi av förlovningen.

BlendaSigne skrev 2008-08-09 06:20:35 följande:
    Jasså, men va bra. Kändes de bättre när ni väl blev förlovade iaf Gött. När blir bröllopet?
  • Tuzzelina

Tackar!!

ingenjörsbruden skrev 2008-08-09 11:40:30 följande:
    Va skönt att det blev bra! Om man inte är van vid ring så kan det kännas lite mysko att ha en ring som är 6 mm bred på fingret..... men de vänjer sig!!! Grattis till förlovningen!
Svar på tråden Han valde för maffig ring..hjälp..