• TyresöBrud

Rosenblad på borden

Hej!
    Skulle behöva hjälp, vill strö ut rosenblad på borden. Samma ros som är i buketten och i bords dekorationer. Nu undrar jag hur mycket rosor jag behöver. Till ett bord för 12st 6 på varje sida, hur många rosor. Kommer att ha sweet avalanch rosor.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Rosenblad på borden
  • lillfraggel1

Tänk på att äkta rosenblad skrumpnar ihop om du lägger dem på borden utan vatten. Har du någon som kan lägga ut rosenbladen på borden precis innan middagen så är det jätte snyggt ett tag.Tänk på att de inte kommer att hålla sig fina hela festen då....

• TyresöBrud

Ja, de kommer att plocka av rosorna och strös ut strax innan.
    Hur länge håller de sig ca?

• lillfraggel1

Olika på olika rosor. Några skrumpnar redan efter någon timme medan andra kanske efter 3-4h. Jag ville också ha riktiga rosenblad men måste nog tyvärr nöja mig med fejk.

• Kärlek ger näring åt själen

Men det finns många fina fejkade rosblad Vi köpte på IKEA för 19kr förpackningen. De är hur fina som helst

• Freckles

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-02 17:18:16 följande:

Men det finns många fina fejkade rosblad Vi köpte på IKEA för 19kr förpackningen. De är hur fina som helst
    Jag håller med Kärlek ger näring åt själen. Vi har också köpt på Ikea och de är jättefina. Är väl inte direkt den sortens rosor du ska ha i buketten, men de håller sig fina hela kvällen å andra sidan!
  • kalevala

oxå fejk , snygga cremefärgade

• Aleta

Va?
    Vi hade äkta rosenblad på borden, inte såg jag att de skrumpnade!
    De var i och för sig nyplockade från mammas rosenbuskar, jag vet inte om de håller sig längre då.

• FruRålin080808

Skulle vilja att yngsta dottern strör rosenblad på marken när vi är påväg till vigselplatsen...Kan man köpa rosenbladen eller måste man ta bort bladen själv?
    Vi har köpt fejk på IKEA och kommer att ha dem på borden ,men vill inte sprida dem på marken...(någon måste ju städa då...)

• Freckles

Menar du att köpa bladen från kyrkan el där ni viger er för att slippa städa? Förstår om du inte vill sprida fejkbladen på marken.

FruRålin080808 skrev 2008-08-02 23:15:47 följande:
    Skulle vilja att yngsta dottern strör rosenblad på marken när vi är påväg till vigselplatsen...Kan man köpa rosenbladen eller måste man ta bort bladen själv?Vi har köpt fejk på IKEA och kommer att ha dem på borden ,men vill inte sprida dem på marken...(någon måste ju städa då...)
  • Thewedding

Vilka färger har ikea på deras rosenblad ?

Svar på tråden Rosenblad på borden