• Fejs

Personer som tackat nej

Då vi har utländska gäster så har vi gjort så att vi skickat inbjudan i olika omgångar. Vi har skickat till dem utomlands och fått svar, vi har skickat till nära kompisar och släktingar och fått svar. Totalt har vi skickat till 50 st varav 10 takat nej! Vi hade tänkt att vi skulle bli 60 helst 70 personer. Nu här i augusti ska vi skicka ut till lite jobbarkompisar. Frågan är om man ska ersätta de som tackat nej eller hur man ska göra. 4 st med respektive hade vi tänkt skicka till ändå men man kanske skulle öka det till 10 st med respektive. Eller blir dte för många? Dvs 40 st skläktingar, nära vänner och sedan 10 st jobbarkompisar med respektive, 20 st. det blir liksom 1/3 jobbarkompisar. Blir det konstigt?

• Svar på tråden Personer som tackat nej
  • gustafmatilda

Jag tror absolut inte att det blir konstigt! Om ni gillar dem, trivs med dem som personer, har möjlighet att bjuda och inte tvunget vill ha ett litet bröllop så ser jag ingen anledning att inte bjuda med dem för att de är arbetskamrater. Hade ni tvekat om de inte var arbetskamrater? Om svaret är nej tycker jag att ni ska bjuda dem!

Hur nära inpå är bröllopet? Det finns ju alltid en risk att de känner sig som andrahandsval om inbjudan kommer nära inpå, långt efter att andra har fått sina och svarat. Men förklarar ni bara hur det ligger till så tror jag inte att det ska vara något problem! =)

• aikidoaasa

Om du vill ha med dem på bröllopet och festen så gör det absolut ingenting... men det kanske känns konstigt om du bara bjuder dem för att fylla ut platserna.

• Pyron

En tanke. Bjuder du dom för att du vill ha dom där eller för att komma upp till "rätt" antal gäster?

• Fejs

Jag har inga direkta nära vänner/tjejkompisar och då när min släkt tackat nej också så känns det tomt på min sida så att säga. Men jag satt och räknade på det det blir 23 från sida och 27 från hans om jag inte bjuder dem så jag tror jag struntar i det och bjuder så som vi tänkt från början.

Svar på tråden Personer som tackat nej