• Stoltmamma

Är jag konstig?

Det är tänkt att vi ska förlova oss nästa fredag.
    Så idag var vi till guldfynd, hittade inte direkt någon ring men prova ut storlekar Iaf var det 2 veckor leverans på allt. Men jag sa att vi kunde beställa iaf med det datum som vi tänkt, och äta fint på semestern m.m utan ringar. Hon i kassan tittade på mig som jag var dum i huvudet.

Vad tycker ni?
    Kan vi förlova oss utan ringar och vänta på de som vi beställer?
    Kan ju gå ut och äta å så när ringarna kommer också.

Handlar ju bara om någon dagar/vecka. För jag hittade mkt finare ringar på nätet,hinner nog inte komma men är nog hemma tills vi kommer hem.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-01 23:46
    Är ju bara mina föräldrar som kommer veta om att vi förlovar oss utan ringar.

Sambons bror & tjej förlovade sig på en Ica maxi parkering :-P

• Svar på tråden Är jag konstig?
  • lillP

klart ni kan förlova er utan ringar Men om ni tycker att det känns dumt är det väl bara att skjuta fram det en vecka?

• Stoltmamma

Fast är ju datumet, sen att vi är iväg på semester.
    För mig känns det inge dumt.

Jag hittade våra ringar på nätet som skulle gå på 3000 i butik för 1500. Så vilket bestyder att jag kan välja en annan ring som jag tittat på länge, den spräckte våran budget i butiken och sambon kan få sin släta ring som han vill.

• stinakina

Vi fick låna ringar på gulsmedsaffären, vi bestämde oss för att förlova oss en nyårsafton, dagarna innan var vi och provade. vi skulle inte heller få våra "i tid" men vi lånade alltså ett par som de hade i montern (inte äkta ringar) M2b:s ringstorlek fanns inte så han hade sin på lillfingret

Vi förlovade oss hemma på morgonen, gick på revy på kvällen (min kusin var med i revyn)Min kusin talade om för hela publiken att vi minsann förlovat oss...i pausen ville alla se min ring, så jag var glad att jag hade nånting på fingret!!

• Marroe

Jag tycker åxå att ni kan förlova er utan ringar. Datumet kanske betyder något för er. Första gången jag förlovade mig så hade vi inte råd att köpa ringar utan det gick några månader innan vi köpte ringarna. Vi köpte i silver först. Hm, det är många år sedan ....... men i alla fall, datumet var viktig för oss båda.

• lillP

Annars kan ni väl skaffa ringar i typ en tuggummiapparat/ skaffa andra plojringar och förlova er med dem så länge

• Stoltmamma
    Marroe skrev 2008-08-01 23:54:05 följande:
    Jag tycker åxå att ni kan förlova er utan ringar. Datumet kanske betyder något för er. Första gången jag förlovade mig så hade vi inte råd att köpa ringar utan det gick några månader innan vi köpte ringarna. Vi köpte i silver först. Hm, det är många år sedan ....... men i alla fall, datumet var viktig för oss båda.
    Precis det är datumet som betyder mkt.
    Så nu har jag hittat ringen också som jag vill ha på nätet, så vi hinner få den snabbare än om vi beställt i butik Fanns nog inte heller.
  • skruttgumma

Vi förlovade oss utan ringar.
    Min sambo friade till mig igår på vår semester och imorgon ska vi åka och beställa ringar tillsammans.
    Tycker det var hon i affären som var konstig. Det är ju inte hennes sak att lägga nån värdering i det. Bra om ni köper ringarna på internet istället..

• annalovquist

Klart att man kan förlova sig utan ringar! Och om du hittat en ring på nätet som du tycker om så beställ där i stället, kan faktiskt bli billigare! Jag hittade min på vigselbutiken.se och den skulle kostat 2000:- mer i butik, samt att leveransen inte var mer än 1 vecka!

• Stoltmamma
    stinakina skrev 2008-08-01 23:53:41 följande:
    Vi fick låna ringar på gulsmedsaffären, vi bestämde oss för att förlova oss en nyårsafton, dagarna innan var vi och provade. vi skulle inte heller få våra "i tid" men vi lånade alltså ett par som de hade i montern (inte äkta ringar) M2b:s ringstorlek fanns inte så han hade sin på lillfingret Vi förlovade oss hemma på morgonen, gick på revy på kvällen (min kusin var med i revyn)Min kusin talade om för hela publiken att vi minsann förlovat oss...i pausen ville alla se min ring, så jag var glad att jag hade nånting på fingret!!
    Haha ja jag förstår er, att du är glad att ni hade något på fingret. Vi har ju turen att bara mina föräldrar är med, och de ska ta hand om sonen under kvällen. Så vi behöver inte visa någon ring
  • Stoltmamma
    annalovquist skrev 2008-08-01 23:58:52 följande:
    Klart att man kan förlova sig utan ringar! Och om du hittat en ring på nätet som du tycker om så beställ där i stället, kan faktiskt bli billigare! Jag hittade min på vigselbutiken.se och den skulle kostat 2000:- mer i butik, samt att leveransen inte var mer än 1 vecka!
    Ja jag har tittat där, ska ha 17 i ringmått. Men alla andra sidor har 16,8 & 17,2. Så vet inte om jag ska skriva 17 el det andra? på vigselbutiken.se
  • Stoltmamma
    skruttgumma skrev 2008-08-01 23:58:22 följande:
    Vi förlovade oss utan ringar. Min sambo friade till mig igår på vår semester och imorgon ska vi åka och beställa ringar tillsammans.Tycker det var hon i affären som var konstig. Det är ju inte hennes sak att lägga nån värdering i det. Bra om ni köper ringarna på internet istället..
    Grattis!

Ja större utbud och mkt billigare. Så var ju smart att stå och prova ut storleken, och beställa hemma :-P
  • xxs

Vi förlovade oss med FEL ring för mig. Vi beställde i vitguld men den kom i rödguld, samma dag som vi skulle förlova oss. Så hon i affären sa när jag ringde att jag kunde använda den ringen de skickat så skulle de skicka en ny, i vitguld.

• skruttgumma

Jag tycker du ska ta 17,2 isf. Tänk på att det är 0,2mm, men det är alltid skönt om den inte sitter åt. När man blir varm och fingrarna blir tjockare. Mina ringar som i vanliga fall är för stora sitter stenhårt nu på sommaren.

• skruttgumma

Menar att det bara är 0,2 mm skillnad..

• Stoltmamma
    skruttgumma skrev 2008-08-02 01:53:21 följande:
    Jag tycker du ska ta 17,2 isf. Tänk på att det är 0,2mm, men det är alltid skönt om den inte sitter åt. När man blir varm och fingrarna blir tjockare. Mina ringar som i vanliga fall är för stora sitter stenhårt nu på sommaren.
    Får se nu blev 16,8 eftersom jag kunde ha 16,5 med tjocka fingrar. Har beställt, får se när de kommer. Gör inte hela världen om de inte kommer tills torsdag, Vi är ju hemma på söndag igen.
  • Kärlek ger näring åt själen

Vi har datumet 3/10 i våra ringar men jag fick inte på mig ringen förrens den 9/10 men för oss är det fortfarande 3/10 som vi förlovade oss. För vi fick inte iheller hem ringarna i tid. Men jag köpte en hematitring till mig och en till honom som vi hade under tiden som vi vänta på ringarna

• Littorina

Min man friade till mig väldigt spontant och vi hade inga ringar, vi tittade ut dom efteråt och har datumet som han friade i.

• Tooticki

Klart ni kan förlova er utan ringar, förlovningen är ett löfte inte en ringväxling. Ringarna är bara symboler för förlovningen. Vi var förlovade i 3 månader utan ringar.

• Stoltmamma

Ringarna är beställda
    Beställningen gick till Schalins idag. Vilken service på vigselbutiken.se Hade lite frågor och fick svar inom 1 timme.

Irriterad över kvinnan på guldfynd, som tittade snett på mig, när jag sa att vi kunde förlova oss utan ringar och ta vårat datum och vänta på ringarna.

Svar på tråden Är jag konstig?