• Sandryyy

    Yasmine, finnar

    Hej!

    Jag håller på att bli tokig, har börjat med yasmine som ska va bra mot finnar.
    Men nu dyker det upp en ny varje dag sen jag börja fem dagar sen.
    Plus att jag fått en stooor som en cysta vid ögat? Det är väl inte normalt.
    Orkar inte längre! Ingenting verkar bita på mig. Provade roacuttan i ett halvår, då
    höll dom sig borta ett tag men nu är dom tillbaka. Vet inte om jag orkar äta det igen
    pga biverkningarna. Är det ngn mer som haft problem med p-piller yasmine? Ska man stå ut
    en månad och prova? Har knappt ätit en vecka. Har inte problem för övrigt förutom lite
    ilska och så. ;)

  • Svar på tråden Yasmine, finnar
  • Nedina

    Hade ätit minipiller innan och haft besvär med en MASSA mellanblödningar. Började då med Yasmin. Till att börja med mådde jag riktigt illa av dem och blödningarna fortsatte. Men efter ca 1½ månad rättade allt till sig och nu tycker jag att de fungerar jättebra. Tyvärr vet jag inte riktigt hur det är med andra besvär...

  • Meiia

    Det finns bra läkemedel vet inte vad det heter men jag vet folk som har tagit det och det har blivit jäääättebra! Men det måste ju skrivas ut av läkare.

  • Sandryyy

    haha okeeej ngn mer som haft problem eller har erfarenhet av yasmine? Tack tack

  • BlendaSigne

    Jag har käkat Yasmine ett par år och har inte haft problem med mer acne pga dem. Jag har haft acne mer el mindre sedan jag var i yngre tonåren. Det blev bättre när jag gick till en hudläkare och jag fick professionell hjälp. Jag har inte ätit roacuttan men dock tetracyklin samt två salvor som jag glömt namnet på (en lite lösare mjölkig i en flaska samt en vanlig salva i en tub med orange ruta på) som jag tyckte var bra. Det blev mkt bättre på bara 1 månad då och nu är det helt ok även om jag fortfarande får några utbrott ibland, äter inte några tabletter eller anv salorna mer. Salvorna gör att huden blir känslig för solljus vilket gör att jag inte vill använda dem på sommaren. Dock så ska jag börja igen i höst för att få bort det sista innan bröllopet :)
    Men som sagt jag tyckte inte att Yasmin varken gav eller förbättrade nåt, det var när jag var hos läkaren som det blev bättre. Om du håller till i Sthlm området så kan jag verkligen rekommendera Dr Trokenheim på St Eriksgatan. SUPERSUPERSUPER bra!!! Verkligen - hon kan sina grejer! Ett tips om du vill prata med någon hudläkare iaf. Lycka till!

  • Anna Mrs Zuníga

    Jag fick för ca 2 år sedan en hormonrubbning som innebar att jag fick mycket ackne (från att aldrig haft problem med det). Fick även problem med kraftigt håravfall, depression och humörssvängningar.
    Efter att ha träffat ett flertal läkare så kom de fram till att jag har en rubbning av hormonbalansen i kroppen. Som behandling fick jag äta Yasmin. Det tog några månader men sedan så slutade alla mina symtom. Jag fick tillbaka min fina hy :) Så det kanske tar ett par månader 2-3 innan kroppen ställer om sig. Ge inte upp ännu, det har jue bara gått 5 dagar. Lycka till :)

  • Kärlek08

    Jag äter Diane (liknande som Yasmine)mot acne. tyvärr fungerade det inte så bra på mig, men det kan vara värt att hålla ut. de flesta får ett utbrott eller flera av acne under den första tiden de äter och sedan försvinner det gradvis. Jag äter numera dessutom diabetesmedicin då min läkare tror att min acne kan bero på insulinresistens. Jag ser dock inte ngn fantastisk förändring ännu. Har också provat mkt och inte hittat mitt botemedel. Däremot så har jag fått tips på att överdosering av b-vitamin kan hjälpa det finns ett företag på nätet som säljer. clerly gone tror jag det hette. men då tar det någon/några månader innan man får effekt. aberela är en salva som får huden att fjälla bort i det översta lagret och på så sätt få fram ny fin hud som kan användas i samband med annan invärtes medicinering men även enskilt. I övrigt finns det många olika grader av styrkor på olika penicillinpreparat men det verkar du ju redan provat.
    Jag har haft finnar i tjugo år och hittills inte hittat ngt botemedel. Hoppas det går bättre för dig!

Svar på tråden Yasmine, finnar