• polisbil

Inbjudningskort TIPS! Snälla

Behöver ALL hjälp jag kan få. Tycker de är jätte kul att pyssla men är VÄRDELÖS på ideér. Ha ni några bra? Hur har ni gjort ? / Planerar att göra?

=D

• Svar på tråden Inbjudningskort TIPS! Snälla
  • jenli

Har hört nån som skickade en cd- eller dvd-skiva med inbjudningarna. Så påhittiga var inte vi, tog ett fykantigt dubbet kort, knöt sidenband runt framsidan och satte sidenband runt texten som ram.

• polisbil

Smart !! enkelt och smidigt :)

• gusjma

Gå till en hobbybutik typ Panduro eller Matton och inspireras. Eller varför inte till en scrapbookinbutik (som verkar finnas i minsta lilla håla nuförtiden). Det finns tusen och åter tusen sätt att göra på och jag har fortfarande inte sett något jag tyckte var fult! Titta i BTs galler på trycksaker!

• millanros

bli medlem på scrappiz.se så har du ett helt galleri med tips på både enkla och avancerade saker

• blacknwhite

Har bilder i galleriet. DOm är inte helt färdiga men näst intill.
    Tar lite tid dock, men det är ju kul att pyssla

• Gerda

Jag har bilder i mitt galleri, ganska enkla att få till men vi tycker att de är fina!

• stinakina

Jag hade världen planer att göra avancerade kort, köpte allt jag kom över vad gäller stansar, saxar, lim ja allt...men att göra 35 st var inte nån lätt grej, så vi gjorde jätteenkla, men alla tyckte dom var jättefina och "märkvärdiga"
    Vi vek helt enkelt ett brunt styvt ark (a4) skrev ut inbjudan på vanligt vitt papper, klöpp det i kanterna så det blev "taggigt" limmade in det med spraylim.
    på framsidan klöpp vi "taggigt" igen ett papper där vi stämplat "vi gifter oss" jag snittade med rakblad rakt igenom och knöt ihop med en rosa rosett...tadaaa! superenkelt!!

Bild finns i galleriet!!

• gustafmatilda

Våra enkla inbjudningskort finns i gallerier. Fast de var inte så enkla att göra, då jag satt och skrev alla för hand. Men resultatet blev enkelt, fint och inte pråligt.

Använde ett grönt hårdare dubbelvikt pappkort där jag skar av en 3 centimeter bred remsa på framsidan (dessa sparades tilll placeringskorten). Sen vek jag över den överblivna biten på baksidan. Jag skrev innuti med brun penna och stämplade ett fint mönster i guldfärg. Sen förslöt vi kortet med ett sigill av vår egenskapade familjeruna. Enkelt men fint. Tyckte vi =)

• LCDS

Titta i mitt galleri. Våra kort var inte så avancerade.. men de blev väldigt fina..

Köp en stämpel med bröllopsmotiv att ha på framsidan.. Fint papper finns på panduro.. Surfa runt på nätet och få inspiration av andras inbjudningskort.

• Mikabella

Finns bilder på våra "hemmagjorda/pysslade" inbjudningar i mitt gallei. Välkommen att kika Är lite stolt

• lönnsjö

Har varit inne och tittat på era inbjudningskort. Himmel vad duktiga ni är allihopa!! Hade själv tänkt att beställa färdiga men nu överväger jag att göra själv. Bara orolig att de inte blir bra. Men man får väl öva lite först.

• paradisfågel

Har lite bilder i mitt galleri.. Har inte lagt upp alla bilder än dock..

• celtic
    Mikabella skrev 2008-08-03 16:30:25 följande:
    Finns bilder på våra "hemmagjorda/pysslade" inbjudningar i mitt gallei. Välkommen att kika Är lite stolt
    Verkligen jättefina och eleganta! Jag har lite svårt för för mycket lull lull och rosa men dina var supersnygga, hur gjorde du?
  • Hofsan

Jag har gjort mina själv. Finns i galleriet.

Svar på tråden Inbjudningskort TIPS! Snälla