• KatRic

Mord på Antigua, Cocobay

Är det fler än vi som ska hit på smekmånad?
    Vet inte vad vi ska göra,funderar på att åka till en annan ö men då undrar man om det lika gärna skulle kunna ske på den ön då. Är det någon som varit på Antigua, Cocobay?

Här är artikeln:

www.aftonbladet.se/nyheter/article2990160.ab

• Svar på tråden Mord på Antigua, Cocobay
  • aikidoaasa

Jag hoppas att mannen klarar sig. Vad hemskt.

• Pumpkin
    aikidoaasa skrev 2008-07-30 20:20:51 följande:
    Jag hoppas att mannen klarar sig. Vad hemskt.
    Tydligen har han förklarats hjärndöd nu...
  • Tjinglan

Usch, shit va hemskt!
    Vi var på väg att boka där när vi bokade bröllopsresan för någon månad sen, men ändrade oss. Känns rätt skönt nu. Hemskt det som hänt, och det måste kännas jättejobbigt för alla turister där och alla som är på väg dit!

• Duchess

Jag läste om det idag, och det är ju naturligtvis oerhört tragiskt. Men jag tror inte att det är farligare på Antigua än på andra öar i närheten. Man kan ramla i badkaret hemma och bryta nacken också.

• dfk

Usch! Stackars människor, vilket slut på deras liv, som skulle bli en start för dom och en underbar framtid tillsammans!
    Vad är det för människor som tycks ha rätt att släcka andras liv?

• skille

Jeg var der i julen, det er kjempe fint der, dette kunne like godt ha skjedd ett annet sted.

• Tooticki
    Duchess skrev 2008-07-30 20:41:03 följande:
    Jag läste om det idag, och det är ju naturligtvis oerhört tragiskt. Men jag tror inte att det är farligare på Antigua än på andra öar i närheten. Man kan ramla i badkaret hemma och bryta nacken också.
    Precis!
  • Det stora Blå

Ett gott råd är väl att försöka lämna sin vanliga livsstil hemma när man besöker fattiga och kanske politiskt instabila länder och områden.

• Dinförevigt

Jag k0m hem därifrån samma dag s0m de skjöts. Tur att vi inte var där då. hade blivit jätterädd. Det var på ett h0tell inte så långt från 0ss. Men man måste tänka på att det skjuts flk dagligen runt 0m i världen. För att nämna den där svenska kvinnan s0m hittades död på stranden i Thailand. Vi b0r i mitt i Stckhlm hör misshandlas människ0r 50 m från vår lägenhet...
    Har läst att br0ttsligheten är annars väldigt låg på Antigua 0 alla är väldigt vänliga. Har haft abs0lut den bästa semestern i mitt liv. Man måste ha lite perpektiv på saker 0 ting.
    En liten tanke bara.
    Det är så fruktansvärt tragiskt det s0m hänt. H0ppas att mannnen klarar sig 0 kan gå vidare med sitt liv på ett så bra sätt s0m möjligt.

• Det stora Blå

När vi var i Miami så hörde vi skott på dagen. Senare på kvällen såg vi på TV att det var på vårt hotell, ett mord och ett självmord. Det kändes inte roligt.

Precis som du skriver *dinförevigt* så händer så'nt litet var stans. Såväl hemma som borta ska man inte vifta med pengar, eller en plånbok full med olika kort, eller dyra smycken eller dyra kläder, eller gå alltför lättklädd, eller vara omdömeslös pga för många drinkar, eller sola på alltför avskilda platser. Och aldrig kliva in i en taxi ensam.

Svar på tråden Mord på Antigua, Cocobay