• sandybee

    Någon gyn/barnmorskemott som har öppet?!

    Eftersom min mens har bestämt sig för att jävlas med mig och ta ett skutt bak så att den nu kommer att komma precis på bröllopsdagen och förstöra allt så behöver jag nu komma i kontakt med en barnmorska/gyn som kan skriva ut något lämpligt piller för att skjuta upp den. Men varenda mottagning jag ringt till (ett 15-tal nu) i Stockholm har semesterstängt hela sommaren! Verkar som de tror att det inte behövs någon preventivmedelsrådgivning eller andra gyn tjänster under sommaren (!?).

    Någon som vet någon mottagning som faktiskt har öppet? Jag bor i innerstan men kan åka ut en bit.

  • Svar på tråden Någon gyn/barnmorskemott som har öppet?!
  • AnnaochHenrik

    Menar du allvar? Det var bland det dummaste jag hört, att stänga ner helt för semester...
    Här i stan har barnmorskemottagningen öppet precis som vanligt, folk blir ju gravida, behöver preventivmedelsrådgivning och så som vanligt...

    Kan inte du gå till en vanlig vårdcentral? En läkare borde väl kunna skriva ut såna piller, om du förklarar omständigheterna?

  • Freckles

    Har du kollat Farsta mödravård?, de ringde jag förra veckan och pratade med. En bit ut, Farsta centrum, men tro de har öppet. (Tel. 686 57 80)

    Lycka till!

  • sandybee

    Vårdcentralen ska återkomma om en timme, får se om de kan skriva ut då. Hoppas det!

    Visst är det urkorkat att ha semesterstängt hela sommaren! Det vore en sak om de koordinerade det så att en mottagning alltid var öppen, men jag har ringt nu hela listan över mottagningar i innerstan som finns på landstingets vårdguide.


    AnnaochHenrik skrev 2008-07-30 09:33:32 följande:
    Menar du allvar? Det var bland det dummaste jag hört, att stänga ner helt för semester...Här i stan har barnmorskemottagningen öppet precis som vanligt, folk blir ju gravida, behöver preventivmedelsrådgivning och så som vanligt...Kan inte du gå till en vanlig vårdcentral? En läkare borde väl kunna skriva ut såna piller, om du förklarar omständigheterna?
  • sandybee

    Jag ringer genast!


    Freckles skrev 2008-07-30 09:37:06 följande:
    Har du kollat Farsta mödravård?, de ringde jag förra veckan och pratade med. En bit ut, Farsta centrum, men tro de har öppet. (Tel. 686 57 80)Lycka till!
  • Freckles
    sandybee skrev 2008-07-30 09:39:40 följande:
    Jag ringer genast!
    Hur gick det???
  • saragran

    MamaMia har öppet och finns i stan. Jag ska dit på onsdag pga samma i-lands problem... Karlaplan är dit du måste vända dig dock.

  • sandybee

    Farsta kunde inte hjälpa, behövs en läkare för att skriva ut sa hon (barnmorskan). Men ringde vårdcentralen och min husläkare ska ringa mig imorgon och förhoppningsvis kan han fixa. Frågan är bara om det är p-piller eller typ Primolut-Nor jag ska ha?

  • saragran

    Jag skulle säga - ring MamaMia!! Jag ringde dit i måndags och jag behövde bara säga att det var så att jag gifter mig den 23 augusti...och så fyllde receptionisten i resten :) Det är alltid bättre att få en undersökning först så de ser vart i cykeln du är etc innan du påbörjar behandling med Primolut-Nor, de hade ingen gynekolog ledig med så kort varsel men jag får träffa en barnmorska som om allt ser bra ut ser till att gynekologen skriver ut receptet till mig. Skulle inte bara gå till min husläkare...
    Numret till MamaMia Karlavägen är: 506 490 00
    Men du gör som du vill!

  • Freckles
    sandybee skrev 2008-07-30 11:19:56 följande:
    Farsta kunde inte hjälpa, behövs en läkare för att skriva ut sa hon (barnmorskan). Men ringde vårdcentralen och min husläkare ska ringa mig imorgon och förhoppningsvis kan han fixa. Frågan är bara om det är p-piller eller typ Primolut-Nor jag ska ha?
    Vad tråkigt, men Mamamia lät ju bra. Då vet jag att jag inte kan vända mig till Farsta sedan om det skulle olycka sig för mig, har ingen riktig koll på det just nu. Borde kanske börja räkna dagar...
  • Freckles

    Ja, ha.. då vet jag det om det skulle behövas. Tack så mycket!
    Vad bra att det löste sig för dig till slut!


    sandybee skrev 2008-08-06 18:04:52 följande:
    Min husläkare skrev ut Primolut-Nor till mig
Svar på tråden Någon gyn/barnmorskemott som har öppet?!